«دختر گمشده» فینچرهمچنان در صدر جدول فروش سینماهای جهان

0
171

درام دلهره‌آور «دختر گمشده» ساخته دیوید فینچر در این آخر هفته نیز مانند هفته پیش پرفروش‌ترین اثر سینمایی است و دوفیلم تازه اکران گرفته میان این فیلم و«آنابلا»، رقیب سمج و ترسناک آن فیلم در هفته گذشته فاصله انداخته‌اند.

 «دختر گمشده» (Gone Girl) دیوید فینچر در روزهای جمعه، شنبه، یکشنبه گذشته با رقم 26.8 میلیون دلار در مدت سه روز در گیشه 3284 سالن سینمای آمریکای شمالی با وجود افت 29 درصدی فروش نسبت به آخر هفته  پیش از آن توانست بار دیگر صدرنشین جدول فروش آخرهفته شود.

به‌ نوشته هالیوود ریپورتر رقم فروش این فیلم شرکت فاکس و نیوریجنسی با بازی بن افلک و رزاموند پایک در مدت 10 روز گذشته در این بازار به 78.3 میلیون دلار رسیده است.  فیلم «دختر گمشده» با بودجه 61 میلیون دلار تولید شده است. در همین حال، به گزارش سایت آمار فروش سینمایی Boxofficemojo.com فیلم دیوید فینچر تا روز دوشنبه این هفته 62.1 میلیون دلار نیز در گیشه‌ سینماهای خارج از آمریکای شمالی درآمد داشته و مجموع فروش گیشه 10 روز گذشته آن به 140.4 میلیون دلار رسیده است.

دومین فیلم پرفروش این آخر هفته در بازار آمریکای شمالی اثر ترسناک اکشن تازه اکران گرفته «دراکولای ناگفته» (Dracula Untold) است که علاوه بر 23.5 میلیون دلار در آمریکا و کانادا توانسته با فروش خیره‌کننده 62.6 میلیون دلار در بازارهای دیگر فاتح جدول فروش آخر هفته در خارج از بازار آمریکای شمالی شود. بدین‌ترتیب، جمع فروش سه روز اول اکران این فیلم ترسناک شرکت یونیورسال به کارگردانی گری شور با حضور لوک ایوانز، سارا گدون و دومینیک کوپر به 86.1 میلیون دلار در سراسر جهان رسیده است که البته هنوز با بودجه حدوداً یکصد میلیون دلاری تولید آن فاصله دارد. 

در جایگاه سوم جدول فروش گیشه سینماهای آمریکای شمالی این هفته کمدی خانوادگی «آلکساندر و روز نه چندان خوب و خیلی بد و افتضاح و وحشتناک» (Alexander and the Terrible, Horrible, No Good, Very Bad Day) شرکت والت دیزنی با بازی استیو کارل و جنیفر گارنر قرار گرفته که در سه روز اول در این بازار 19.1 میلیون دلار فروش داشته است.

عروسک ترسناک «آنابلا» که دومین فیلم پرفروش هفته گذشته بود و به‌عنوان رقیبی جدی برای «دختر گمشده» عرض اندام می‌کرد، این هفته با 16.4 میلیون دلار چهارم شد و مجموع فروش 10 روز اخیر آن در آمریکا و کانادا به 62.2 و در خارج از آن بازار به 60.3 میلیون دلار بالغ شده است.

به‌گزارش آنا، درام «قاضی» ساخته دیوید دابکین با بازی رابرت داونی جونیور و رابرت دووال در سه روز ابتدای اکران عمومی رقم ناامید کننده 13.3 میلیون دلار را تجربه کرد و در جایگاه پنجم نشست. سایر فیلم‌های جدول فروش آخر هفته گذشته به ترتیب عبارتند از «برابری‌بخش»،   «معتاد»، «دونده هزارتو»، «باکسترول‌ها» و «پشت سر مانده».