دبیر کل سازمان بدر : سلاح‌های ایرانی به طور رسمی وارد عراق می شود

0
192

به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان؛ “هادی العامری” روز یکشنبه در گفتگوی اختصاصی با شبکه خبری العالم تاکید کرد، عراق درباره کمک‌های هوایی ائتلاف بین المللی به داعش تحقیق می‌کند و اگر مدارکی متقن به دست بیاورد، آنها را به مجامع بین المللی ارائه خواهد داد.عامری که مهمان برنامه “مِن طهران” شبکه العالم بود، افزود: ارتش عراق پس از اجرای چند عملیات در “جرف الصخر”، “السعدیه” و “جلولاء” و پاکسازی “سد العظیم” و “ضلوعیه” دشمن را وادار به عقب نشینی به شمال استان صلاح الدین کرده است و هم اکنون ارتش برای اجرای عملیات در شمال استان صلاح الدین و متعاقباً حرکت به سوی استان نینوا آماده می شود.

دبیر کل سازمان بدر گفت: مناطق اطراف مسیر سامراء به بغداد پاکسازی شده است و امیدواریم که ارتش و نیروهای مسلح عشایر در استان الانبار به نحو احسن وارد عمل شوند. خوشبختانه ارتش و عشایر در استان های دیاله، صلاح الدین، کرکوک و نینوا همکاری می کنند و بسیار امیدواریم که عملیات بزرگی در این استان ها آغاز شود و داعش شکست سنگینی را متحمل شود.

نماینده پارلمان عراق تاکید کرد: سلاح های ایرانی در عراق وجود دارد و وزارتخانه های دفاع و کشور به طور مستقیم از ایران سلاح خریداری می کنند. ایران به مردم عادی سلاح نمی دهد، بلکه از مسیرهای رسمی و مجاز به وزارتخانه های دفاع و کشور سلاح می دهد.وی در ادامه با خودداری از اشاره به نوع سلاح های ایرانی موجود در عراق گفت: می توانید این سوال را از وزارت دفاع یا کشور بپرسید! عامری با اشاره به نقش برجسته سرلشکر قاسم سلیمانی در ارائه مشاوره برای عملیات های نظامی که در سایه تجربه مبارزه با این گروه تروریستی در سوریه به دست آمده، مراتب تقدیر و تشکر ملت عراق را از این کمک ها ابراز داشت.