دایناسورهای «تی رکس» حساس و عاشق بوده اند!

0
613

تحقیقات نشان می دهد دایناسورهای ترانوزاروس یا همان «تی رکس» های خونخوار برخلاف آنچه که تصور می شود حیواناتی عاشق با روحیه حساس بوده اند!

 روزنامه تلگراف در گزارشی خواندنی نوشت: تحقیقات جدید دانشمندان گویای یک واقعیت است و آن اینکه نمی توان از روی ابعاد و بزرگی درباره هر چیزی نظر داد.

حدود یک قرن از کشف دایناسورهای «تی رکس» می گذرد. همواره از این حیوانات به عنوان یکی از درنده ترین و قوی ترین موجودات در تاریخ زمین یاد شده است. این جانور که بیش از ۱۸۰ تن وزن داشته در حین حمله ابهتی خیره کننده پیدا می کرده و چیزی جلودار آن نبوده است و بی دلیل نیست که عنوان تیانوزاروس برگرفته از واژه لاتین به معنای «مارمولک ستمگر» است.

تحقیقات صورت گرفته توسط دانشمندان در آمریکا که جرئیات آن در نشریه علمی Scientific Reports منتشر شده نشان می دهد «تی رکس» های گوشتخوار بخش حساسی داشته اند که همان پوزه آنهاست که از حیث حساس بودن با سرانگشتان انسان قابل مقایسه است.

این تحقیقات نشان می دهد تی رکس ها اگرچه از پوزه خود برای ساخت آشیانه، مراقبت از تخمها و بررسی محیط اطراف استفاده می کرده اند اما این عضو حساس بدن کارایی مهم دیگری هم داشته است و آن ابراز علاقه به جفت بوده است.

بر اساس یافته های اخیر، این دایناسورهای گوشتخوار و مهاجم از پوزه خود برای ابراز علاقه به جفتشان استفاده می کرده اند.

به گزارش مهر؛ به باور دانشمندان، پوست پوزه این دسته از دایناسورها بسیار حساس بوده است.