داوری مستندساز ایرانی در کنار مدیرتولید “جیمزباند” در جشنواره مالت

0
187

منصور فروزش فیلمساز فیلم کوتاه و مستندساز یکی از داوران جشنواره فیلم کوتاه کشور مالت شد.

 منصور فروزش که تا کنون کارگردانی چهار فیلم کوتاه از جمله “قصۀ اعلیحضرت”، “مردی که فکر می کرد” و … را به عهده داشته است در جمع داوران بین المللی پنجمین جشنواره فیلم کوتاه مالت حضور دارد و فیلم‌های این جشنواره را داوری می‌کند.

جشنواره فیلم‌های کوتاه مالت که بر اساس ارتباط مخاطبان عام با فیلم کوتاه برنامه‌ریزی شده بود امسال در حالی پنجمین دورۀ برگزاری خود را پشت سر می‌گذارد که فیلمسازان معتبری از کشورهای مختلف جهان به عنوان داور آثار این جشنواره با آن همکاری خواهند کرد. اختصاص زمان ویژه برای نمایش فیلم‌های کوتاه این جشنواره در تلویزیون ملی مالت برنامه ای است که ایده‌پردازان جشنواره مالت برای ارتباط هرچه بهتر مخاطبان با مقوله فیلم کوتاه تدارک دیده‌اند.

منصور فروزش فیلمساز فیلم کوتاه و مستند کشورمان در کنار “تری بمبر” مدیر تولید 6 فیلم از مجموعه فیلم‌های جیمز باند از انگلستان و “روبرت سیگل” کارگردان فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی از آلمان به عنوان داوران خارجی این جشنواره به داوری آثار برگزیدۀ این جشنواره خواهد پرداخت.

جشنواره فیلم مالت از سال 2009 فعالیت خود را آغاز کرده و امسال با همکاری و مشارکت فیلمسازانی از 21 کشور جهان برگزار می‌شود. همچنین “جویس گریچ” روزنامه نگار و دبیر جشنواره ، “ساویو ژیرکو” رئیس دانشکدۀ رسانه و هنر دانشگاه ملی مالت، “وینستون آزوپاردی” مدیر تولید فیلم تروی و “تونی کاسار” مؤلف و منتقد دیگر اعضای هیئت داوران این جشنواره هستند.

منصور فروزش پیش از این داوری دانشجویی جشنواره فیلم فجر را در کارنامه دارد و از جشنواره های فیلم کوتاه آدا هند جایزه بهترین کارگردانی را برای ساخت فیلم کوتاه “مردی که فکر می کرد” دریافت کرده است. اکران و حضور در جشنواره مختلف بین المللی در کشورهای فرانسه آلمان مالت آمریکا هند نیوزلند استرالیا ژاپن و… از دیگر فعالیت های فروزش است.

جشنواره فیلم‌های کوتاه مالت در تاریخ 21 شهریورماه اسامی برگزیدگان را اعلام خواهد کرد.