داعش ۲۸ اتیوپیایی مسیحی را در لیبی اعدام کرد

0
268

گروه دولت اسلامی موسوم به داعش، فیلمی ویدیویی منتشر کرد که در آن اعدام دستکم ۲۸ نفر را نشان می‌دهد. این گروه می‌گوید قربانیان مسیحیان اتیوپیایی هستند که پس از «مخالفت با پذیرش اسلام یا پرداخت جزیه» در لیبی اعدام شدند.

این ویدیو که در سایت‌های نشر دهنده اخبار گروه‌های تندرو با عنوان «برای این که به یقین برسند» منتشر شده، اعدام ۱۲ نفر را از راه سر بریدنشان در ساحل دریا نشان می‌دهد در حالی که ۱۶ نفر دیگر با شلیک گلوله به سرشان در منطقه‌ای بیابانی اعدام می‌شوند.

در این ویدیوی ۲۹ دقیقه‌ای آمده است که گروه داعش به مسیحییان در مناطق تحت تصرف خود به ویژه در سوریه و عراق آزادی انتخاب میان «پرداخت جزیه، گرویدن به اسلام یا تیغ شمشیر» را می‌دهد.

داعش همچنین تصاویری از منهدم کردن کلیساها، آرامگاه‌های مسیحی، مجسمه‌ها، نمادهای دینی و صلیب‌ها در مناطقی که طبق ویدیو در شهر عراقی موصل قرار دارند، منتشر کرده است. این گروه تندرو مدعی شده است که این ویرانی‌ها پس از آن صورت گرفت که ساکنان مسیحی گزینه‌های پراخت جزیه یا گرویدن به اسلام را رد کردند.

یکی از مردان در ویدیو می‌گوید که «این سرزمین خلافت در لیبی است که در آن از مسیحی‌یان دعوت می‌شود تا به اسلام بگرایند.» او این سخن را هنگام انتشار تصاویری می‌گوید که مدعی شده گرویدن مسیحیان آفریقایی به اسلام را نشان می‌دهد. این مرد در عین حال هشدار می‌دهد: «هر کس اسلام را نپذیرفت باید منظر تیغ شمشیر باشد.»

o-ISIS-570 (1)

پس از آن ویدیو ۱۶ نفر را نشان می‌دهد که لباس مشکی به تن دارند و در منطقه‌ای بیابانی در کنار افرادی که لباس نظامی به تن دارند و اسلحه به دست گرفته‌اند، راه می‌روند. در حالی که ۱۲ نفر دیگر در کنار مردانی که لباس نظامی به تن دارند، در کنار ساحل دریا راه می‌روند.

داعش می‌گوید که منطقه بیابانی در «ولایت فزان» در جنوب مرکز لیبی قرار دارد در حالی که منطقه ساحلی در «ولایت برقه» در شرق کشور است.

یکی نیروهای داعش در منطقه بیابانی در حالی که یک کلت کمری به طرف دوربین گرفته بود به زبان انگلیسی گفت: «ای امت صلیب، این ماییم که باز گشتیم تا به شما بگوییم که خون مسلمانان ارزان نیست.»

سپس دیگر نیروهای داعش به همراه او به سمت سر مردانی که به زانو افتاده بودند، شلیک کردند.

اما در کنار ساحل، نیروهای داعش اقدام به نشست بر روی کمر مردانی کردند که به زان افتاده بودند و در میان فریاد قربانیان سر آن‌ها را از تنشان جدا کردند.

بنا بر این ویدیو، کشته شدگان از پیروان «کلیسای اتیوپیایی» هستند.

گروه داعش فوریه گذشته ویدیویی از اعدام ۲۱ گروگان مصری را منتشر کردند که اکثر آن‌ها قبطی بودند.