داعش گلوی یک پیرزن ۷۵ ساله را در افغانستان برید

0
467

یک پیرزن افغان که گلویش به دست عناصر اسلامگرایان داعش  بریده شده بود از مرگ نجات یافت.

رسانه‌های محلی افغانستان با انتشار این خبر اعلام کردند که این زن در ولایت بلخ قربانی جهالت داعشی‌ها شد و طعم تلخ وحشی‌گری اسلامگرایان داعش را چشید. این زن در منطقه خلم ولایت بلخ افغانستان مورد حمله اسلامگرایان داعش قرار گرفته اما خوشبختانه وی زنده است.

به جزئیات بیشتری از اینکه این زن چطور زنده مانده اشاره ای نشده اما دو عکسی از وی در درمانگاه منتشر شده که وی تحت درمان قرار گرفته و بریدگی گلویش بخیه زده شده است.

93823_707

به گزارش ابنا؛ طی ماه‌های گذشته حضور اسلامگرایان داعش در افغانستان نگرانی‌هایی را به وجود آورده است. به گفته برخی از افغان‌ها افرادی که خود را مربوط به اسلامگرایان داعش می‌خوانند، اعضای قبلی گروه طالبان‌اند که در ماه‌های گذشته با اسلامگرایان داعش  بیعت کرده‌اند.

همچنین روز گذشته «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در دیدار با «حامد کرزی» رئیس جمهوری پیشین افغانستان در مسکو، نسبت به گسترش فعالیت گروه‌های تروریستی طالبان و اسلامگرایان داعش  در افغانستان هشدار داد و گفت: طالبان فعال است و بخش های قابل توجهی از خاک افغانستان را کنترل می‌کند. اما مسأله نگران کننده تر، فعالیت فزاینده داعش و تحکیم موقعیت آن ها در افغانستان است. به باورِ من داعش همین حالا در ۲۵ ولایت از ۳۴ ولایت افعانستان حضور دارد.

گفتنی است اسلامگرایان داعش  در استان شرقی ننگرهار افغانستان با هشدار به زنان این مناطق برای خارج نشدن از منازل خود، کشیدن سیگار و ناس را نیز ممنوع کرده است. این گروه تکفیری اعلام کرده که اگر زنان بدون برقع و یا عذر شرعی از منازل خود بیرون آیند سخت مجازات خواهند شد.