داعش شهر سِرت لیبی را تصرف کرد

0
146

گروه دولت اسلامی موسوم به داعش، تصرف شهر سِرت لیبی را اعلام کرد. این گروه شبه نظامی تندرو اواخر ماه مه گذشته، فرودگاه سِرت و نیروگاه حرارتی مجاور آن را تصرف کرده بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، گروه داعش در اینترنت مجموعه ای از عکس های شبه نظامیان خود را در شهر سِرت منتشر و تاکید کرد که این شهر را که در 450 کیلومتری شرق طرابلس پایتخت لیبی قرار دارد، تصرف کرده است. داعش، شبه نظامیان ائتلاف «فجر لیبی» که از گروه های کنترل کننده طرابلس تشکیل شده، از شهر سِرت بیرون رانده است.

پس از آن که گروه داعش فرودگاه سِرت را تصرف کرده بود، دولت لیبی که از سوی جامعه جهانی به رسیمت شناخته می شود، خواستار کمک بین المللی برای مقابله با این گروه شد. دولت لیبی همچنین نسبت به تصرف چاه های نفت نزدیک سِرت توسط شبه نظامیان داعش هشدار داد.

گروه داعش که سال گذشته با استفاده از آشوب در این لیبی، حضور خود را در این کشور تثبیت کرده بود، از فوریه گذشته بخش هایی از استان سِرت را تصرف کرده بود و از شهر النوفلیه به عنوان پایگاه اصلی خود استفاده می کرد.

مسئولان دولت طرابلس می گویند که شبه نظامیان داعش با هواداران معمر قذافی رهبر پیشین لیبی ائتلاف کرده و از آن ها در پیشروی های خود کمک می گیرند.