داعش شهر “الوفا” در عراق را تصرف کرد

0
179

داعش امروز شهر “الوفا” یکی دیگر از شهرهای استان “الانبار” را به تصرف خود درآوردند؛ در این حمله که از دیروز جمعه آغاز شد دست کم ١٩ نفر از نیروهای پلیس دولت عراق کشته شدند.

به این ترتیب، گروه “دولت اسلامی” هم اکنون کنترل ٣ شهر مهم استان “الانبار” در غرب “رمادی” را در دست دارد. با این حال، “دولت اسلامی” برغم ماه‌ها حمله و تلاش موفق به تصرف و کنترل شهر “رمادی” در مرکز استان الانبار نشده است.

خبرگزاری فرانسه گزارش کرد؛ نیروهای پلیس و جنگجویان سنی طرفدار دولت بغداد، امروز ناگزیر از عقب نشینی در برابر حملات گروه “دولت اسلامی” در شهر “الوفا” و موضع‌گیری در ساختمان فرماندهی پلیس “الوفا” در حومۀ این شهر شدند؛ آنان گفته اند که در داخل ساختمان فرماندهی پلیس “الوفا” در محاصرۀ نیروهای “دولت اسلامی” هستند و در صورتی که ارتش عراق قوای کمکی برای پشتیبانی از آنان اعزام نکند توسط گروه “دولت اسلامی” کشته خواهند شد.

تصرف شهر “الوفا” توسط گروه “دولت اسلامی” همزمان است با برگزاری مراسم “اربعین حسینی” در شهر کربلا که در آن به گفتۀ مقامات بغداد میلیون‌ها شیعه عراقی و ٦٠ کشور خارجی در واکنش به پیشروی های گروه “دولت اسلامی” شرکت جستند.