داعش سه روز عزای عمومی اعلام کرد

0
199

همزمان با مرگ مسوول پرونده موسوم به انتحاری ها در تشکیلات داعش، سرکرده این گروه  در اقدامی کم سابقه با اعتراف به کشته شدن تعداد زیادی از عناصر خود در داخل عراق، روز پنجشنبه اعلام سه روز عزا کرد.

خبرگزاری ‘فرات نیوز’ ارگان خبری مجلس اعلای اسلامی عراق به نقل از منابع امنیتی در داخل مرزهای کشور سوریه اعلام کرد که ‘ابوبکر البغدادی’ سرکرده داعش به خاطر کشته شدن 237 تن از عناصراین گروه اسلامگرای افراطی خود در درگیری های اخیر با نیروهای مشترک مردمی و ارتش عراق در بخش ‘بروانه’ از توابع شهرستان ‘حدیثه’ در استان الانبار در غرب این کشور، سه روز عزای عمومی اعلام کرده است.

همزمان با ماتم گرفتن داعش، وزارت کشور عراق روز پنجشنبه از مرگ مسوول موسوم به پرونده عناصر انتحاری در داخل تشکیلات داعش در بیمارستانی در شهر مرزی ‘البوکمال’ سوریه خبر داد.

براساس بیانیه وزارت کشور عراق، ‘محمد عبدمناف الراوی’ به دلیل زخم هایی که برداشته بود ، دیروز در بیمارستان ‘البوکمال’ جان سپرد.

الراوی که از اتباع عراقی است، در دوره ‘ابومصعب الزرقاوی’ مسوولیت پرونده موسوم به انتحاری ها را بر عهده داشت و سپس در دوره ابوبکر بغدادی، مسوول عملیات اعدام در شهرستان های ‘رواه’ و ‘هیت’ در الانبار شد.

بعد از تصرف بخش هایی از استان الانبار توسط داعش در اوایل سال 2015، الراوی مسوول امنیت شهرستان ‘رواه’ و ‘عانه’ در تشکیلات داعش شد و علاوه براین، بر ارسال خودروهای بمبگذاری شده به رمادی و بغداد نیز نظارت داشت.

به گزارش ایرنا؛ این اسلامگرای افراطی نزدیک به ابوبکر البغدادی و پیش از آن به ابومصعب الزرقاوی، نامش در فهرست بین المللی افراد تحت تعقیب قرار داشت.