داعش زندان بزرگ تدمر سوریه را منفجر کرد؛به همراه تصاویر

0
330

 داعش 10 روز پیش پس از عقب نشینی نیروهای دولتی سوریه، شهر تدمر را تصرف کردند. خبرها درباره سرنوشت زندانیان در زندان مرکزی تدمر که صدها تن برآورد می شدند، ضد و نقیض است.

برخی خبرها از انتقال آن ها به زندان های دیگر حکایت می کند و برخی دیگر می گوید که آزاد شده اند. البته خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که نیروهای دولتی سوریه پیش از عقب نشینی از تدمر، زندانیان را به زندان های دیگر این کشور منتقل کردند.

بمب گذاری زندان
بمب گذاری زندان

به گزارش خبرگزاری رویترز، رامی عبدالرحمن مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه گفته است که زندان هنگام انفجارها، خالی بود.

بمب گذاری زندان
بمب گذاری زندان

بنا بر این گزارش، این زندان که یکی از نمادهای سرکوب نظام اسد از دهه هشتاد قرن گذشته به شمار می آمد، منفجر شد و بخش های وسیعی از آن، تخریب شد.

بمب گذاری زندان
بمب گذاری زندان

فعالان اپوزیسیون سوریه تصاویری از زندان ویران شده را منتشر کردند. محمد سرمینی یکی از این فعالان در حساب خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: «داعش اسناد جنایت های تاریخی گروه اسد را از راه انفجار زندان مشهور تدمر محو می کند.»

پس از انفجار
پس از انفجار

این فعال در توئیت دیگری نوشت: «زندان تدمر شاهد جنایت های قرن بود.»

شمار دیگری از فعالان نیز نوشتند که باید ساختمان زندان حفظ می شد زیرا «نمادی از فضای رعب و وحشت حاکم شده از سوی خاندان اسد بود.»

پس از انفجار
پس از انفجار

به گزارش العربیه؛ در دهه هشتاد قرن گذشته نظام سوریه به رهبری حافظ اسد رئیس جمهوری پیشین این کشور، صدها تن از زندانیان را در این زندان کشت.