داعش دومین گروگان ژاپنی خود را سر برید

0
831

گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش)، روز شنبه 31 ژانویه، ویدئویی از سربریدن دومین گروگان ژاپنی خود “کِنجی گوتو” در فضای مجازی منتشر کرد.

“گتو جگو “روزنامه نگار ژاپنی، همراه ” هارونا يوکاوا”، دیگر گروگان هموطنش به اسارت داعش درآمده بود. این گروه هفته گذشته هارونا يوکاوا را سر بریده بود.
داعش برای آزادی این دو گروگان مبلغ 200 میلیون دلار باج خواسته بود، معادل رقمی که ژاپن وعده داده بود به ائتلاف ضد داعش کمک کند. دولت ژاپن از پرداخت باج سر باز زد. داعش پس از عدم دریافت این پول گروگان اول خود را سر برید و در مقابل آزادی گروگان دوم در خواست آزادی “ساجده ریشاوی” را کرد، زنی که در یک عملیات بمب گذاری دست داشت و  در سال ۲۰۰۵ در اردن دستگیرشده بود. این زن عراقی از سوی القاعده برای عملیات انتحاری اعزام شده بود.

B8tJtsoCEAA_cxq.jpg small
به گزارش رادیو جی بی، در فیلم جدید داعش، کِنجی گوتو، مجدداً توسط جلاد سیاه پوش و چپ دست داعش سر بریده می شود، جلادی که پیشتر، سر چند گروگان غربی را از تن جدا کرده و منابع اطلاعاتی بریتانیایی او را یک خواننده موسیقی “رَپ” به نام اصلی “عبدالمجید عبدالبری”، ملقب به “جان” معرفی کرده اند. او در این ویدئو پیش از سر بریدن گروگان خود، دولت ژاپن را “احمق” خواند چرا که “با شرکت در جنگ علیه داعش باعث شد تا سر از تن این گروگان جدا شود، و این کابوسی است برای ژاپن.”
داعش تهدید کرده است که در صورت آزاد نشدن ساجده ریشاوی، ” معاذ الکساسبه “، خلبان اردنی را که پس از سقوط هواپیمایش اسیر شده، اعدام خواهد کرد.