داعش دختران اسیر ایزدی را در سوریه می فروشد

0
179

دیدبان حقوق بشر سوریه روز یکشنبه اعلام کرد دولت اسلامی موسوم به داعش طی هفته های گذشته، دستکم 300 دختر و زن از پیروان دین ایزیدی را که در عراق ربوده، به عنوان “برده و غنیمت جنگ با کفار” میان افرادش در سوریه تقسیم و به فروش رسانده است.

در بیانیه ديدبان حقوق بشر سوریه آمده است: گروه داعش با اعلام اینکه این دختران و زنان به دین اسلام گرویدند، هر کدام از آنها را به مبلغ 1000 دلار آمریکایی جهت ازدواج به دیگر افراد خود در سوریه فروخته است.

طبق این گزارش دستکم 27 مورد از فروش دختران پیروان دین “ایزدی ” و ازدواج دادن آنها بوسیله داعش در مناطق روستایی شمال شرق شهر حلب، حومه رقه و حسکه مشاهده شده است .

تلاش برای آزادی دختران ربوده شده ایزدی ها

به گزارش ديدبان حقوق بشر سوریه برخی افراد برجسته عشایر عرب و کرد سوریه در منطقه الشدادی و الحسکه جنوبی با پرداخت مبالغی پول به داعش از طریق واسطه ها، برای رهایی و بازگرداندن این دختران به خانوادهایشان تلاش می کنند.

سرشناسان عشایر عرب و کرد منطقه به بهانه خرید این دختران برای ازدواج، آنها را از داعش تحویل گرفته و به خانواده ایشان باز می گردانند. مناطق الشدادی و الحسکه از مناطق تحت کنترل داعش است.

به گزارش العربیه؛ دیدبان حقوق بشر سوریه در بیانیه خود ضمن محکوم کردن داعش به خاطر ارتکاب جنایت های مکرر در حق مردم عراق و سوریه و ربودن زنان و دختران پیروان دین “ایزدی ها”، افزوده است، در حالی که بیش از 40 ماه از انقلاب مردم سوریه برای رهایی از برده داری، استبداد و بی عدالتی می گذرد و سوری ها برای رسیدن به آزادی، عدالت، دموکراسی و برابری، همچنان به مبارزه خود ادامه می دهند، دیدبان حقوق بشر سوریه ارتکاب چنین جنایتی (برده داری و فروش انسان) را به شدت محکوم می کند.