داعش خلبان اردنی را زنده در آتش سوزاند

0
299

ترورسیت های دولت اسلامی داعش امروز سه شنبه 14 بهمن/3 فوریه با انتشار یک ویدئو اعلام کرد که خلبان اردنی “معاذ الکساسبة” را زنده زنده سوزانده است.

 داعش اعلام کرد که پس از آنکه گفتگوها با دولت اردن به شکست انجامید، الکساسبه را آتش زده است.

ترورسیت های جهادگر دولت اسلامی در یک پایگاه توئیتر که بعنوان منبع نزدیک این گروه تلقی می شود فیلم و تصاویری را منتشرکردند که در آنها سوزانده شدن فردی در یک قفس آهنی دیده میشود.

ارتش اردن خبر کشته شدن الکساسبه توسط داعش را تائید کرد و اعلام داشت که با خانواده معاذ الکساسبه تماس گرفته و اعضای خانواده وی را درجریان اعدام وی قرار داده است. تلویزیون اردن با این حال اعلام کرد که شواهد موجود نشان میدهد که “معاذ الکساسبة” یک ماه پیش از این به قتل رسیده است و خانوادۀ وی همان هنگام از مرگ او مطلع شده اند.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان به نقل از خبرگزارش فرانسه؛ هواپیمای این خلبان اردنی در ماه دسامبر سال گذشته به هنگام شرکت درعملیات نیروهای ائتلاف علیه گروۀ دولت اسلامی در نزدیکی شهر رقه سقوط کرد و خود به اسارت گرفته شد. داعش خواستار مبادلۀ “معاذ الکساسبة” با ساجده ریشاوی شده بود.

این زن جوان که به دلیل شرکت در بمب‌گذاری در امان، پایتخت اردن در سال ۲۰۰۵ به مجازات اعدام محکوم شده است، اکنون در این کشور زندانی است. دولت اردن هر چند اعلام آمادگی کرده بود که در ازای آزادی خلبان خود ساجده ریشاوی را رها سازد، اما خواستار مدارکی دال بر زنده بودن “معاذ الکساسبة” شده بود.

رئیس جمهوری آمریکا، باراک اوباما، این ویدئو را، در صورتیکه واقعی باشد، نشان دیگری از “شرارت و بربریت” ترورسیت های گروه دولت اسلامی توصیف کرد.