داعش حكم ارتداد و قتل خالق كميك استريپ «99» را صادر كرد

0
293
خالق يك مجموعه كميك بوك ملهم از اسلام، از سوي داعش حكم مرگ گرفت.

به گزارش مهر به نقل از ديلي كارتونيست، داعش دستور كشتن دكتر نايف المتاوا خالق كميك استريپ پرطرفدار «99» را صادر كرده است. دليل اين حكم اين است كه در اين مجموعه در قالب هر كتاب يكي از اسماي الهي مورد توجه قرار گرفته است.

اين در حالي است كه متاوا اين پروژه را كاري انسان دوستانه مي داند و از آن دفاع مي كند و اعلام كرده است كه اين مجموعه از سوي علماي شريعت مورد تاييد قرار گرفته و آنها كتاب كميك را متنافر با احكام الهي ندانسته اند. وي تاكيد كرده است كه اگر علماي دين و شريعت با اين كار مخالف بودند، او اصلا آن را اجرا نمي كرد.

نايف المتاوا روانشناس كويتي است كه شخصيت هاي كارتوني مجموعه كتاب‌هاي كميكش و يك مجموعه تلويزيوني را كه بر مبناي آن ساخته شده با توجه به ارزش هاي اسلامي خلق كرد.

قهرمانان اين مجموعه ابرقهرماناني از دنياي اسلام هستند كه هر يك نماينده يك ارزش اسلامي‌اند.

پيش از اين هم يك فتواي ديگر در عربستان سعودي براي تحريم اين مجموعه صادر شده بود كه آن را شيطاني مي‌خواند.

با اين حال همين مجموعه و سريال تلويزيوني اش در عربستان سعودي چند سال در دسترس همه بود و از تلويزيون پخش مي‌شد. نايف المتاوي اين مجموعه را پس از 11 سپتامبر ساخت.

او در آمريكا تحصيل كرده و سعي كرده تا از تاثير ابرقدرت هايي چون سوپرمن و بتمن، در اين مجموعه با خلق ابرقهرمان هاي اسلامي استفاده كند تا چنين حوادثي تكرار نشوند.

باراك اوباما در سخنراني كه سال 2010 كرده بود از اين مجموعه به عنوان اثري تاثيرگذار در جوامع عرب و مسلمان ياد كرده بود.