داعش بیش از ۱۱ هزار گذرنامه سفید در اختیار دارد

0
230

مقامات آلمانی اعلام کردند که گروه تروریستی داعش هم اکنون بیش از ۱۱ هزار گذرنامه سفید در دست دارد که می توانند آنها را با هر اطلاعاتی که بخواهند پر کند.

 روزنامه آلمانی «بیلد ام زونتاگ» گزارش داد که بر اساس اطلاعات سرویس های امنیتی آلمان، مقامات این کشور سرقت ۱۸ هزار و ۲ گذرنامه از دولت سوریه را گزارش  داده اند که در این میان داعش ۱۱ هزار و ۱۰۰ نسخه از آنها را در دست دارد و می تواند آنها را با اطلاعات اشخاصی که تمایل دارد پر کند.

این روزنامه آلمانی البته این را هم گفته که از سرنوشت چند هزار گذرنامه دیگر خبری در دست نیست، آنها معتقدند که چند هزار گذرنامه مفقود دیگر باید در دستان گروه های تروریستی دیگر باشد.

پیش از این نیز پلیس فرانسه گزارش داده بود که تعداد زیادی گذرنامه جعلی از محل اختفای تروریست هایی که در حادثه های اخیر تروریستی در پاریس نقش داشتند، پیدا کرده است.

به گزارش مهر به نقل از «ایندیان اکسپرس»،از سویی دیگر پلیس مهاجرت آلمان در سال ۲۰۱۶ در گذرگاه های ورودی به این کشور، ۸ هزار ۶۲۵ گذرنامه جعلی کشف و ضبط کرده است که در این میان تعداد گذرنامه جعلی ای که داعشی ها تهیه کرده و در اختیار تروریست ها قرار داده اند، مشخص نیست.