داعش اعضای بدن زندانی‌های عراق را می‌فروشند

0
270

گزارشها حاکی از آن است که اسلامگرایان داعش در طول چند هفته‌ی اخیر ده‌ها تن از زندانیان خود در مناطق مختلف استان صلاح الدین را به منظور قاچاق اعضای بدنشان به شهر موصل در شمال عراق منتقل کرده است.

جبار المعموری، یکی از رهبران بسیج مردمی در استان دیاله‌ی عراق می‌گوید که بر اساس اطلاعات امنیتی مستند، تمامی این زندانیان برای تجارت اعضای بدنشان بویژه کلیه‌ها مورد  سوءاستفاده قرار می‌گیرند و اغلب آن‌ها جوانان 20 تا 30 ساله هستند.

المعموری در مصاحبه‌ای با سایت السومریه نیوز عراق بیان کرد مافیای بسیاری از کشورهای مختلف برای خرید اعضای بدن این زندانیان با هم در رقابت هستند.

وی افزود بنا به اعترافات یکی از عناصر اسلامگرایان داعش که توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده است، اسلامگرایان داعش به دلیل سود مالی تجارت اعضای بدن، این فعالیت غیرانسانی را افزایش داده است.

به گزارش پرس تی وی؛ سعید مموزینی، مسئول رسانه‌ای حزب دموکرات کردستان در موصل، اردیبهشت ماه سال جاری اعلام کرده بود که اسلامگرایان داعش یک بیمارستان مخصوص قاچاق اعضای بدن در موصل افتتاح کرده است.

مموزینی گفت تخصص این بیمارستان، خرید و فروش اعضای بدن افراد زنده و مرده است.

اسلامگرایان داعش عملیات قاچاق اعضای بدن اسیران خود را در سوریه وعراق از زمان بسط تسلط خود بر شهرهای این دوکشور آغاز کرده است.

محمد علی الحکیم، سفیر عراق در سازمان ملل نیز 29  بهمن سال گذشته خبر قاچاق اعضای بدن توسط داعش را تایید کرده بود.

یک منبع امنیتی عراقی نیز پیشتر اعلام کرده بود که تاکنون چندین گور دسته جمعی اسرای اسلامگرایان داعش توسط ارتش عراق کشف شده است که اجساد درون آن فاقد اعضای حیاتی بوده‌اند.

این منبع افزود داعش اعضای حیاتی را به کشورهای نزدیک مانند ترکیه منتقل می‌کند و این اعضا از آنجا به سرعت به اروپا و کشورهای حوزه‌ی خلیج فارس وحتی امریکا ارسال می‌شوند.

اسلامگرایان داعش پس از شکست در تکریت و دیگر مناطق عراق و سوریه، برخی از منابع مالی خود را از دست داد و در تلاش برای تامین درآمد خود دست به قاچاق اعضای بدن زده است.

این گروه تنها به تجارت اعضا بسنده نکرده است بلکه هر از گاهی تعدادی از زنان و دختران را نیز به عنوان برده به فروش می‌گذارد.