داعش، مردان یک روستای ایزدی را قتل عام کرد

0
495

مقامات محلی عراق روز جمعه تایید کردند که شبه‌نظامیان دولت اسلامی(داعش) مردان یک روستا متعلق به اقلیت ایزدی را قتل عام کرده‌اند.

هوشیار زیباری، از مقامات ارشد کرد در این باره گفت که اعضای گروه تندروی دولت اسلامی، مردان یک روستا را عصر روز جمعه قتل عام کردند. به گفته او آنها به ایزدی‌ها گفته‌اند که دین خود را به اسلام تغییر دهند وگرنه کشته می‌شوند.

به گزارش صدای آمریکا به نقل از رویترز، دو مقام محلی دیگر نیز این خبر را تایید کرده‌اند.

گزارش‌ها حاکی از این است که گروه دولت اسلامی، حدود ۸۰ مرد این روستا را به قتل رسانده و زنان را نیز به اسارت برده‌اند. این روستا در ۴۰ کیلومتری شهر ایزدی‌نشین سنجار قرار دارد.

اگر چه حمله گروه دولت اسلامی(داعش) به شهرهای عراق، از دو ماه پیش اوج گرفت اما ایالات متحده آمریکا و کشورهای غربی، به دنبال قتل عام و آواره شدن اقلیت ایزدی شمال عراق، برای ضربه زدن به شبه‌نظامیان دولت اسلامی وارد عمل شدند.

آواره شدن دهها هزار تن از ایزدیان در کوههای اطراف شهر سنجار به دنبال حمله تندروهای دولت اسلامی به این شهر، و احتمال مرگ و میر گسترده به دلیل گرسنگی و تشنگی یا قتل عام آنان توسط این گروه مسلح، یکی از دلایلی بود که موجب شد تا رئیس جمهوری ایالات متحده دستور انجام دخالت نظامی هوایی علیه شبه نظامیان دولت اسلامی را صادر کند.

روز جمعه گزارش شد که هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا، چند خودروی شبه‌نظامیان دولت اسلامی را در اطراف روستای مورد حمله قرار گرفته ایزدی‌ها، منهدم کرده‌اند.