داستان اسکلت‌های عاشق سیبری چیست؟

0
445

اسکلت‌های عاشق سیبری بقایای انسانی یک زوج متعلق به عصر برنز است که در روستایی در سیبری کشف شده است. این اکتشاف از ابتدا باعث کنجکاوی دانمشندان شده بود و هنوز کسی واقعا نمی‌داند داستان پشت پرده این اسکلت‌ها چیست.

تقریبا 600 گور در نزدیکی روستای «استاریی تارتاس» در منطقه نووسیبیرسک در سیبری کشف شده‌اند که گفته می‌شود قدمت آنها به قرن هفدم تا چهاردهم قبل از میلاد مسیح بازمی‌گردد. در این میان مقبره‌ای به نام «مقبره آندرونوو» وجود دارد که شامل بقایای یک زوج است که در آغوش یکدیگر آرامیده‌اند.

بقایای این زوج رو به هم قرار گرفته است و دست در دست همدیگر به خاک سپرده شده‌اند. کالاهایی که در این قبر پیدا شده است که شامل وسایل تزئینی برنزی، سرامیک، اسلحه و وسایل شخصی می‌شود.

داستان‌های افسانه‌ای همیشه با جمله «و آنها بقیه زندگی خود را شاد و خرم گذراندند و در یک روز از دنیا رفتند» پایان می‌یابد. بسیار جالب توجه است که چگونه داستان‌های افسانه‌ای به واقعیت تبدیل می‌شوند. بقایای این زوج عصر برنز نشان می‌دهد حتی مرگ هم نمی‌تواند برخی از افراد را از هم جدا کند.

دانشمندان با آنالیز بقایای انسانی مقبره آندرونوو دریافتند که این زوج متعلق به فرهنگ آندرونوو هستند؛ گروهی از مردم غیربومی سیبری که ظاهرشان بیشتر هند و اروپایی بود.

برخی براین باورند حالتی که این زوج باستانی به خاک سپرده شده‌اند، اهمیت روابط و ارزش خانواده را در این فرهنگ بازتاب می‌کند. با این حال هنوز مشخص نیست که چرا این زوج در یک زمان به خاک سپرده شده‌اند.

برخی دیگر دانشمندان عقاید تاریک‌تری دارند و براین باورند که این دو نفر قربانی انسانی هستند. به گفته پروفسور لو کلین از دانشگاه سن‌پترزبورگ، احتمال دارد مقبره آندرونوو با اعتقادات تناسخی (یعنی زاییده شدن دوباره پس از مرگ) و آئین دیکشا ارتباط داشته باشد.

636600120479107183

داستان پشت پرده مقبره آندرونوو شامل داستان‌های خارق‌العاده‌ای درباره سفرها، اکتشافات، سرنوشت انسان‌ها و سرنوشت کل تمدن‌ها می‌شود.

دیکشا به معنی «تجسس برای یک مراسم مذهبی» است و نشان می‌دهد که یک مرد بدن خود را از طریق انجام اعمال زناشویی فدای خدایان می‌کند. به گفته کلین، اقوام متوفی طی یک آئین مذهبی همسر این مرد یا زن دیگری را قربانی کردند و بدن‌های آنها را به این شکل در کنار هم قرار داده‌‌اند تا اعمال زناشویی در زندگی پس مرگ نیز ادامه داشته باشد.

به گزارش آنا از AncientOrigins، بحث و جدل‌های زیادی درباره نظریه کلین شده است و داستان مرموز این مقبره ادامه دارد. با این حال داستان ناتمام مقبره استخوان‌‌های عاشق زیبایی خاص خودش را دارد.