داروی زندانیان سیاسی و عادی در زندان ندامتگاه کرج در آستانه قطع شدن کامل قرار گرفته است

0
295

بنابه گزارشات رسیده بیماری حاد زندانی سیاسی زندان ندامتگاه کرج و نایاب شدن دارو در این زندان جان زندانیان سیاسی و عادی را در معرض خطر جدی قرار داده است.

در طی هفته گذشته در زندان ندامتگاه کرج داروهای اولیه و ساده مانند قرصهای مسکن ، آنتی بیوتیک و غیره نایاب شده است و بهداری زندان به زندانیان این نوع داروهای ساده را نمی دهد و به آنها می گوید که دارو نداریم و نمی توانیم به شما دارو بدهیم. این مسئله از یک هفته پیش شدت بیشتری به خود گرفته است.

با شروع فصل پاییز و سرد شد هوا زندانی سیاسی و عادی که در اثر شکنجه های جسمی دچار ناراحتی های حاد هستند ویا سایر زندانیان که در اثر سرما دچار سرماخوردگی و آنفولانزا می شوند و یا زندانیان که دچار بیماریهای مختلف مانند گوارشی ، کلیه ، داخلی و غیر ه هستند نیاز مبرم به دارو دارند اما به آنها گفته می شود که دولت بودجه ندارد و امکان تهیه دارو را نداریم و گاها مسئولین بهداری به زندانیان می گویند که دولت ورشکسته شده است و قادر به تهیه دارو نیست.

در حال حاضر ۳ زندانی عقیدتی و سیاسی در این زندان بسر می برند کشیش زندانی بهنام ایرانی که از بیماری داخلی و پوستی رنج می برد. زندانی سیاسی علی معزی که از سرطان پروستات و بیماریهای کلیوی شدیدا رنج می برد و از زمان دستگیر تا به حال از درمان بیماری سرطان وی توسط بازجویان وزارت اطلاعات ممانعت شده است و عملا در حال زجر کش کردن این زندانی سیاسی هستند.

اخیرا به وی گفته اند که او را با هزینه خودش ولی با پابند و دست بند به بیمارستانهای خارج از زندان به منظور درمان منتقل خواهند کرد اما علیرغم گذشت چند هفته هنوز اقدامی در این مورد انجام نداده اند.

وبلانویس زندانی که از ناراحتی حاد قلبی رنج می برد و دارای شرایط وخیمی است همچنان به حال خود رها شده است.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، نسبت به خطر جدی قطع داروها در زندانهای مختلف ایران علیه زندانیان سیاسی و عادی که جان آنها را مورد تهدید جدی قرار داده است هشدار می دهد و از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد خواستار اقدامات جدی برای پیشگیری از فاجعه در زندانهای ولی فقیه آخوند علی خامنه ای است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

۹ مهر۱۳۹۲ برابر با اول اکتبر ۲۰۱۳

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید

دبیر کل ملل متحد

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد

سازمان عفو بین الملل