دادگاه نرگس محمدی بدون ارائه دلیل، برای سومین بار برگزار نشد

0
640

تقی رحمانی، همسر نرگس محمدی، نایب رئیس و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر از ایجاد اخلال در دادن داروهای روزانه به همسرش در زندان خبر داد. او گفت که این اخلال در دادن داروها از بیست روز پیش شروع شده است.
این در حالی است که دادگاه نرگس محمدی که قرار بود روز شنبه، نوزدهم دی‌ماه 1394 برگزار شود، برای سومین بار و بدون ارائه دلیل به این فعال مدنی زندانی و وکلای او تشکیل نشد.
آقای رحمانی در گفت‌وگویی کوتاه با سایت کانون مدافعان حقوق بشر، گفت که با وجود اعتراض خانم محمدی به ایجاد اخلال در دادن داروهای روزانه‌اش اما این وضعیت هنوز اصلاح نشده است.
رئیس هیئت اجرایی شورای صلح ایران به بیماری‌های آمبولی ریه و فلج عضلانی مبتلا است و مقام‌های مسئول در نهادهای امنیتی و قوه قضاییه در جریان بیماری او هستند. بر اساس نظر پزشک‌های متخصص، دو بیماری آمبولی ریه و فلج عضلانی در فضای زندان و محیط‌های تنش‌زا تشدید شده و در نهایت در پی بی‌توجهی می‌توانند جان بیمار را به خطر بیاندازند.
آقای رحمانی در ادامه گفت که اخلال در دادن داروها چه عمدی و چه غیر عمدی باشد، برای بیماری خانم محمدی خطرناک است، چرا که می‌تواند به معلول شدن این زندانی منجر شود.
ملاقات با خانم اشتون، مسئول وقت سیاست خارجی اتحادیه‏ اروپا و مجموعه فعالیت‌های مدنی مانند شرکت در سمینار هوای پاک، نقد و بررسی بیانیه حقوق شهروندی آقای روحانی، تلاش برای لغو اعدام زندانیان اهل سنت و اعتراض به اسید پاشی به چهره زنان در جلوی مجلس، از جمله موارد اتهامی خانم محمدی بعد از آزادی از زندان در سال 1391 است که در کیفرخواست او مطرح شده است.
آقای رحمانی همچنین از اجازه ندادن مقام‌های مسئول به نرگس محمدی برای برقراری تماس تلفنی با فرزندان خردسالش که در فرانسه ساکن هستند، خبر داد و گفت که این زندانی از این حق، محروم است.
خانم محمدی که در غیاب همسرش، سرپرستی دو کودکش را برعهده داشت، در تاریخ 15 اردیبهشت ماه 1394 بدون ارسال احضاریه از سوی دایره اجرای احکام، توسط نیروهای امنیتی- قضایی بازداشت شد. در پی این بازداشت، کودکان خردسال خانم محمدی به نزد پدرشان در فرانسه رفتند.