دادگاه رسیدگی به پرونده مصادره املاک بیدخت فردا برگزار می‌شود

0
148

دادگاه رسیدگی به مصادره بعضی املاک بیدخت که قرار است فردا، مورخ ۱۶ آذر برگزار شود، دراویش را از شهرهای مختلف به سمت بیدخت و مزار متبرک سلطانی کشانده است.

 به دلیل نزدیک شدن به تاریخ دادگاه رسیدگی به پرونده مصادره بعضی از املاک بیدخت، دراویش از شهرهای مختلف به سمت بیدخت حرکت کرده‌اند، این دادگاه قرار است شنبه، ۱۶ آذر ماه برگزار شود.

با دست اندازی بعضی نهادهای دولتی نسبت به موقوفات سلسله نعمت اللهی گنابادی در شهرستان بیدخت، بیم تلاش برای ایجاد تنش در این منطقه افزایش یافته است، و این دادگاه فردا جهت رسیدگی به اعتراض وکلای دراویش نسبت به ادعای ستاد اجرایی فرمان خواهد بود.

چندی پیش ستاد اجرایی فرمان امام با استناد به اصل ۴۹ قانون اساسی نسبت به ۱۰ فقره از املاک موقوفه بیدخت مدعی شده و تنها با انتشار آگهی در روزنامه گمنام «حمایت» نسبت به صدور حکم غیابی مصادرهٔ این املاک در شعبه اول دادگاه انقلاب مشهد به جانشینی دادگاه اصل ۴۹ اقدام کرد.

پس از صدور این حکم نیز ابلاغیه ارسال شد که در آن آمده بود: «نظر به اینکه ملک مذبور طی حکم صادر ضبط گردیده، مقتضی است ظرف مدت ۱۰ روز با در دست داشتن مدارک دال بر مالکیت به این اداره مراجعه نمایید، در غیر این صورت اقدام قانونی خواهد شد.»

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از  مجذوبان نور، ادعای مالکیت ملک مذبور در حالی صورت گرفته که در سال ۶۴ شورای عالی قضایی شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور و قاضی ویژه منتخب رئیس قوه قضاییه در خصوص حضرت آقای رضاعلیشاه و املاک بیدخت اظهار نظر کرده و رفع ادعا صورت گرفته و حکم قطعی صادر شده است، از نظر قانون نیز هرگاه موضوعی در دادگاه مورد رسیدگی قرار گرفت، قابل طرح مجدد در دادگاه دیگر نخواهد بود، از طرفی رحلت حضرت آقای رضاعلیشاه نیز هر گونه ادعایی را ساقط کرده چرا که نسبت به شخص متوفی نمی‌توان تشکیل پرونده داد.