دادگاه بین‌المللی لاهه یکی از 4 متهم حزب‌الله را به قتل رفیق الحریری محکوم کرد

0
331

آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است سلیم عیاش یکی از 4 متهم پرونده ترور رفیق الحریری و همراهانش از سوی دادگاه بین المللی ویژه پرونده ترور رفیق الحریری محکوم به ارتکاب قتل عمد نخست وزیر پیشین لبنان و همراهان او شد.

دادگاه بین‌المللی در همین حکم در سه‌شنبه 18 اوت تاکید کرده که دلایل کافی در مورد مشارکت سه متهم دیگر یعنی مصطفی بدر الدین، حسین عنیسی و اسعد صبرا در ترور رفیق الحریری وجود ندارد.

دادگاه بین‌المللی ویژه دادرسی به پرونده ترور رفیق الحریری نخست وزیر فقید لبنان روز سه شنبه 18 اوت کار دادرسی برای نطق حکم علیه متهمان را آغاز کرد.

دیوید رای، رئیس دادگاه ویژه پرونده اظهار داشت كه ترور رفیق الحریری به دلایل سیاسی انجام شده است.

قاضی دادگاه خاطرنشان کرد: «حکم در پرونده حریری شامل حدود 3 هزار صفحه است. وی با بیان اینکه شواهد مبنی بر ارتباطات منجر به تشکیل پرونده شده است ، افزود: «دادرسی» شواهد كافی راجع به مخاطبینی كه در ترور حریری مورد استفاده قرار گرفته بود، ارائه كرده است و این شواهد و ادله به کشف هسته ترور رفیق الحریری منجر شد.»

او افزود: «شناسایی متهمان از طریث رصد دقیق تحقیقاتی صورت گرفت و به شکل تصدفی نبوده است.»

رفیق الحریری یکی از برجسته‌ترین و با نفوذترین شخصیت‌های سیاسی لبنان بود که در سال 2005 در بیروت به قتل رسید.

شایان ذکر است که یکی از متهمان اصلی ترور رفیق الحریری حزب الله لبنان است.

العربیه نوشت؛ پیشتر دادگاه بین‌المللی لاهه 4 نفر از اعضای شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان را به صورت غیابی محاکمه کرده و همه آنها به توطئه برای انجام اقدام تروریستی متهم شدند.