دادگاه احمدرضا جلالی، به دلیل غیبت قاضی صلواتی برگزار نشد

0
213

همسر احمدرضا جلالی، استاد و پرشک مقیم سوئد که در زندان اوین به سر می‌برد گفت دادگاه او که قرار بوده صبح روز سه شنبه ۱۱ مرداد ماه برگزار شود به علت غیبت قاضی شعبه، ابوالقاسم صلواتی برگزار نشده و دادگاه به زمان نامشخصی در آینده موکول شده است. احمدرضا جلالی از پنجم اردبیهشت ماه ۹۵ تاکنون بلاتکلیف و بدون برگزاری دادگاه در زندان اوین به سر می‌برد.

ویدا مهران‌نیا در توضیح بیشتر گفت: «احمدرضا را از صبح به دادگاه بردند اما در آنجا گفته شده قاضی صلواتی بیمار است و به دادگاه نیامده. صبح روز دادگاه دو نفر از کارمندان سفارت سوئد نیز به دادگاه رفته بودند تا از نزدیک در جریان روند دادگاه باشند.» پیش از این قاضی صلواتی سه وکیل پیشنهادی این زندانی و خانواده اش را به دلایل نامشخص برای شرکت در دادگاه و دفاع از موکل نپذیرفته بود.

خانم مهران‌نیا با اظهار اینکه وضعیت روحی احمدرضا مناسب نیست گفت: «او بیش از یک‌ سال است که در زندان بلاتکلیف مانده است. امروز هم که قرار بود اولین جلسه دادگاه او باشد با بیماری‌ آقای صلواتی برگزار نشد. ادامه این وضعیت برای او برای خانواده‌اش که در کشور دیگری هستند بسیار سخت است.»

احمدرضا جلالی، استاد و پژوهشگر مدیریت حوادث مترقبه و دارای اقامت سوئد است. او فوق دکتری خود را در رشته مدیریت بحران در دانشگاه پیه مونتو ایتالیا گرفته و پس از آن به همراه همسر و دو فرزنش ساکن کشور سوئد شدند. آقای جلالی در تاریخ پنجم اردبیهشت ماه ۱۳۹۵ پس از سفر به ایران به قصد شرکت در یک کنفرانس علمی توسط ماموران وزارت اطلاعت دستگیر و روانه زندان اوین شد. او پس از هفت ماه بازجویی در سلول‎های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین به بند عمومی منتقل شد. اتهام آقای جلالی «همکاری با دول متخاصم» عنوان شده است.

این پژوهشگر پیش از بازداشت در پنجم اردبیهشت ماه ۱۳۹۵، بارها برای شرکت در سمینارها و ورک شاپ‎های علمی و تخصصی به دعوت دانشگاه تهران و هلال احمر به ایران سفر کرده و هیچگاه مشکلی برایش فراهم نشده‎ بود.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان به نقل از کمپین حقوق بشر در ایران؛پیش از این قاضی صلواتی سه وکیل پیشنهادی او و خانواده‌اش را به دلایل نامشخص نپذیرفت. اولین وکیل انتخابی محمود علیزاده طباطبایی بود که با مخالفت قاضی صلواتی مواجه شد. پس از آن خانم زینب طاهری پیشنهاد شد که ایشان هم پذیرفته نشد. سومین وکیل این زندانی که خانواده اش مایل به ذکر نام او نبودند، با ۱۵ سال سابقه کار در دادگستری او هم از سوی قاضی صلواتی برای وکالت پرونده پذیرفته نشد.