دادستانی؛ درخواست‌های رسیدگی‌ درمانی فقط بایگانی می‌شوند

0
321

محرومیت درمان امید بهروزی از وکلای زندانی دراویش گنابادی که به دلیل الزام مقامات قضایی و زندان مبنی بر استفاده از لباس زندان صورت گرفته سبب شدت یافتن بیماری‌های متعدد وی شده است.

وکیل زندانی دراویش که به تازگی از بند ۳۵۰ اوین به بند زندانیان عادی اوین منتقل شده است، نزدیک به دو سال است که با وجود بیماری‌های متعدد از جمله درد گردن، آرتروز و کاهش شدید شنوایی گوش چپ، از اعزام وی به مراکز درمانی خارج از زندان ممانعت شده است. این اقدام سبب تشدید درد و بیماری این وکیل دادگستری شده است.

اعزام‌های این درویش زندانی که به دلیل امتناع وی از استفاده از لباس زندان و دست‌بند که توسط دستور قاضی صلواتی برای دراویش زندانی الزامی شد. صبح امروز معاونت دادستانی تهران، آقای خدابخشی در پاسخ به پیگیری خانواده این زندانی جهت درمان به آن‌ها گفته است که: «تازمانی که لباس زندان نپوشند، درخواست‌های درمانی شما فقط بایگانی خواهد شد»

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از مجذوبان نور، یادآور می‌شود اسفند سال گذشته همین مساله الزام در پوشیدن لباس زندان برای دراویش زندانی و به تبع آن توقف طولانی مدت درمان، وضعیت جسمی سه تن دیگر از دراویش را تا حدی به وخامت کشاند که به اعتصاب غذای خانگی ۵۰۰۰ درویش و تجمع گسترده دراویش در مقابل دادستانی تهران با خواسته انتقال آن‌ها به مراکز درمانی منجر شد.

شنوایی گوش چپ امید بهروزی به علت ضربه‌ای که در جریان دستگیری وی توسط نیروهای امنیتی و لباس شخصی در فلکه گلسرخ شیراز به سر و گردنش وارد آمد دچار کاهش شدیدی شده است. همچنین آرتروز مهر‌های ۴ و ۵ گردن وی نیز در نتیجه درد گوش بوجود آمده است که این آسیب در شرایط نامناسب سلول انفرادی بند ۲۴۰ اوین و سرمای بیش از حد آنجا، رو به وخامت گرایید.

این وکیل دادگستری که پروانه وکالت وی در جریان دفاع از دراویش باطل شد، با حکم قاضی صلواتی به هفت سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

سند زیر آخرین اعزام این درویش و وکیل دادگستری را نشان می دهد که در سال ۹۱ انجام شد. همان طور که ملاحظه می شود در هر دو برگه اعزام، پزشک مغز و اعصاب و همچنین گوش حلق و بینی بر انجام آزمایش و مراجعه مجدد تاکید کرده‌اند، اما از آن زمان تا کنون تمام اعزام‌های این زندانی لغو و از درمان محروم مانده است.

o_1

001200