خیز «جنگ ستارگان» به سمت 2 میلیارد دلار

0
170

جدیدترین محصول کمپانی دیزنی ضمن ثبت فروش یک میلیارد دلاری در گیشه بین‌المللی، فروش جهانی خود را به مرز 1/9 میلیارد دلار افزایش داد.

 «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» با فروش 47/3 میلیون دلاری در هفته میلادی که گذشت، مجموع فروش خارجی به 10/1 میلیارد دلار افزایش داد.

ساخته علمی تخیلی «جی‌جی آبرامز» در گیشه سینماهای آمریکای شمالی نیز بیش از 851 میلیون دلار فروش داشته تا در مجموع و تا به امروز 1/86 میلیارد دلار در گیشه جهانی (بین‌الملل + آمریکای شمالی) فروخته باشد.

این فیلم هم اکنون پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای آمریکاست و در گیشه جهانی نیز پس از «آواتار» و «تایتانیک» عنوان سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما به نامش ثبت شده است.

با فروش 95/2 میلیون دلاری «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» در اواین هفته اکران در سینماهای چین این شانس وجود دارد که این فیلم با عبور از فروش 2/186 میلیارد دلاری «تایتانیک» دومین فیلم پرفروش تاریخ سینما پس از «آواتار» (2/78 میلیارد دلار) شود.

هفتمین قسمت از سری فیلم‌های فضایی «جنگ ستارگان» تاکنون به فروش رکوردشکن 186 میلیون دلاری در انگلیس دست یافته و یکی از سه فیلمی است که درسینماهای آلمان به فروش بیش از 100 میلیون دلاری دست یافته است.

 فیلم «بازگشته» ساخته «الخاندرو گونزالز ایناریتو» پس از نمایش درخشان و نامزدی در 12 شاخه جوایز اسکار توانست در 25 کشور جهان فروش 31/5 میلیون دلاری را رقم بزند و مجموع فروش‌اش را به 56/7 میلیون دلار برساند.

فیلم «جوی» ساخته «دیوید اوراسل» با بازی «جنیفر لاورنس» نیز در 53 بازار خارجی که به روی پرده رفت 5 میلیون دلار فروخت، در حالی که درام جاسوسی «پل جاسوس‌ها» ساخته «استیون اسپیلبرگ» مجموع فروش خود را در این هفته به 86/6 میلیون دلار ارتقاء داد.

درام ورزشی «اعتقادنامه» با بازی «سیلومتر استالونه» و «مایکل بی‌. جورن» نیز در هفته میلادی که گذشت 14/2 میلیون دلار از محل سینماهای 34 کشور جهان بدست آورد و وسترن جدید «هشت نفرت‌انگیز» در 23 کشور جهان 12/5 میلیون دلار فروخت.

به گزارش ایسنا به نقل از اسکرین دیلی،فیلم «شبح» قسمت جدید مجموعه «جیمز باند» در آخرین هفته‌های اکران جهانی خود توانست فروش 1/6 میلیون دلاری در 50 کشور جهان ثبت کند تا فروش خارجی‌اش به بیش از 676 میلیون دلار برسد.