خودکشی بازرس حادثه شارلی ابدو تائید شد

1
197

در هیاهوی رسانه های فرانسوی درباره تعقیب نامزد عامدی کولیبادی، تروریست فرانسوی، پلیس فرانسه خودکشی بازرس حادثه ساختمان شارلی ابدو را تائید کرد. جسد هرلک فردو پلیس ۴۵ ساله چند ساعت پس از حضورش در محل حادثه تروریستی پاریس، کشف شده بود.

اتحادیه ملی پلیس فرانسه، اعلام کرد هرلک فردو، بازرس پلیس و یکی از نخستین کارآگاهان مرتبط با حادثه تروریستی شارلی هبدو خودکشی کرده است.

جسد این افسر 45 ساله چند ساعت پس از بازگشت او به دفتر کارش در منطقه لیموژ کشف شد.

این بازرس پلیس یکی از نخستین کاراگاهانی بود که پس از حمله به ساختمان شارلی ابدو در محل حضور یافت و با مجروحان و نجات یافتگان حادثه صحبت کرد.

ضمن اینکه او از معدود کسانی بود که با ماموران پلیس مراجعه کننده به ساختمان، در زمان تیراندازی در تماس بود و در جریان مکالمات آنها قرار داشت.

جسد این افسر پلیس فرانسه در شرایطی در دفتر کارش یافت شد که او با شلیک گلوله از اسلحه خودش کشته شده بود و همین امر، مهمترین دلیل اتحادیه ملی پلیس فرانسه برای خودکشی اعلام کردن حادثه بوده است.

خودکشی بازرس فرانسوی

این اتحادیه به رسانه های فرانسوی اعلام کرده که هلرک فردو پس از دیدن خانواده های قربانیان و افسردگی و خستگی شدید، خودکشی کرده است.

پیش از این، دکتر ژرار کرزاک، نخستین پزشکی که برای کمک به قربانیان تیراندازی، وارد  ساختمان شارلی ایبدو شده بود، فاش کرده بود که نجات یافتگان از این حادثه، معتقد بودند که مهاجمان از اعضای داعش نبوده اند.

کرزاک که دقایقی پس از حادثه، در محل حاضر شده بود، به لیبراسیون گفت؛ براساس آنچه که نجات یافتگان از حادثه گفته اند، بعید است که مهاجمان، همان سه نفری باشند که پلیس فرانسه آنها را به عنوان مظنون اصلی معرفی کرده است.

برنار کازنوف، وزیر کشور فرانسه، با اعلام این که یکی از تروریست ها کارت شناسایی اش را در خودرو جاگذاشته، دو برادر به نام های سعید و شریف کواچی را عاملان این حمله معرفی کرده بود. اما بسیاری از رسانه های فرانسوی نسبت به شناسایی مهاجمان ابراز تردید کرده و نوشتند؛ پذیرفتنی نیست که تروریست های حرفه ای و آموزش دیده، با آن تسلط و خونسردی بالایی که هنگام شکار تک تک قربانیانشان داشتند، کارت شناسایی خود را در چنین عملیاتی همراه برده و در خودروی سرقتی جا بگذارند.

شبکه تلویزیونی بی اف ام نیز، اعلام کرد؛ مظنون سوم به نام حمید مراد، پس از مشاهده اسمش در رسانه ها به عنوان مظنون و برای اطلاع از علت این کار به پاسگاه مراجعه کرده و پلیس او را دستگیر کرده است.

دکتر کرزاک نیز، با تاکید بر حرفه ای بودن تروریست ها، به لیبراسیون گفت: هیچ کس بخاطر اصابت گلوله مجروح نشده بود و آنها بخاطر سراسیمگی و فرار، در اثر برخورد با وسایل مختلف و یا شیشه های در و پنجره زخمی شده بودند.
وی افزود: هر کسی که به او شلیک شده بود، کشته شده بود و مهاجمان، با اطمینان از کشته شدن، به اهداف خود شلیک کرده بودند.

دستگیری تروریست های فرانسوی
لیبراسیون به نقل از دکتر کرزاک افزود: مجروحان می گفتند که مهاجمان، می دانستند چه کسانی را باید بکشند و قصد قتل عام نداشتند. آنها بصورت رگبار شلیک نمی کردند و با هدف گیری و اطمینان، بصورت تک تیر و پس از شناسایی اهداف خود، اقدام به شلیک می کردند.

کرزاک اضافه کرد: آنها فهرستی در ذهن داشتند که پس از ورود به دفتر، با صدای بلند اسامی اشخاص مورد نظر خود را صدا زده و قبل از شلیک به هر یک از اهدافشان، اسم او را می پرسیدند.

به گفته شاهدان در صحنه، مهاجمان با خونسردی و برنامه ریزی شده رفتار می کردند و نگران بیرون ساختمان نبودند. آنها پس از ورود به دفتر، اقدام به جدا کردن مردان از زنان کردند و سپس، اسامی اشخاص مورد نظر خود را از میان مردان صدا زدند.

شبکه سی ان ان نیز، گزارش داده است که، نجات یافتگان از تیراندازی در ساختمان شارلی ایبدو، می گویند، آنچه رخ داد، یک قتل عام عمومی کور نبود، بلکه شبیه به یک برنامه اعدام محدود بود و مهاجمان فهرست قربانیان خود را آماده کرده بودند.

بر اساس اظهارات شاهدان عینی، اگر یکی از دو مامور پلیسی که در این حادثه جان خود را از دست دادند، با سلاح کمری به سمت مهاجمان شلیک نمی کرد، به احتمال زیاد هر دو آنها اکنون زنده بودند.

1 نظر

  1. همه شواهد نشان می دهد که حادثه تروریستی شارلی هبدو نیز مثل حادثه تروریستی 11 سپتامبر 2001 واشنگتن و نیویورک توسط اتاقهای فکر صهیونیسم برنامه ریزی شده و بواسطه سازمانهای امنیتی دولتهای غربی، بخصوص سازمان سیا و سازمان امنیت فرانسه اجرا شده است.
    جالب است که در میان ویرانه های آتش گرفته برجهای دو قلو پاسپورت «تروریست» پیدا می شود و در پاریس نیز «تروریست» کارکشته پاسپورت خودش را در اتوموبیل سرقتی جا می گذارد. وانگهی، در جامعه تحت پوشش دوربینهای نظارتی، «تروریستها» موفق می شوند از شهر پاریس خارج و مخفی شوند.
    دروغ و بیشرمی دولتهای حاکم در کشورهای غرب نمی تواند بر منطق و عقلانیت چیره شود.
    حوادث تروریستی پاریس برای تحریک اذهان عمومی و توجیه مذبوحانه تهاجمات تروریستی غرب به کشورهای مختلف، قبل از همه، به ممالک منطقه اسلامی خاورمیانه روی داد.

نظرات بسته است