خواهر ستار بهشتی آزاد شد

0
239

سحر بهشتی خواهر «سید ستار بهشتی» وبلاگ‌نویس کشته شده به دست پلیس فتای جمهوری اسلامی، ساعتی قبل از زندان آزاد شد.

به گزارش سحام، سحر بهشتی در حالی روز گذشته با ضرب‌وشتم توسط ماموران امنیتی بازداشت شد که تنها دقایقی از آغاز مراسم سالگرد تولد برادرش گذشته بود.

وی که برای دریافت کیک مراسم سالگرد تولد برادرش، جلوی درب منزل حضور یافته بود، توسط ماموران مورد ضرب‌وشتم قرار گرفت، روسری از سرش برداشته شد و سپس به اتومبیل ماموران امنیتی انتقال یافت.

ساعتی پس از این بازداشت، «گوهر عشقی» مادر سحر بهشتی به دادستانی، دادگاه انقلاب و پلیس امنیت رباط کریم مراجعه کرد، اما هیچ اثری از «سحر بهشتی» نیافت و ماموران نیز از پاسخ‌گویی به وی امتناع کردند.

اماخبرنگار این رسانه طی تماسی با «گوهر عشقی» دریافته که دخترش در بند ۲۰۹ زندان اوین نگهداری شده و برای وی قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی صادر شده است. این قرار قضایی با اعتراض «سحر بهشتی» مواجه گردید و وی گفت «کل دارایی زندگی من و مادرم به ۵۰ میلیون تومان هم نمی‌رسد.» وی گفته که «ما نمی‌توانیم این وثیقه را تامین کنیم.»

پس از این اعتراض، مقام قضایی با تخفیف در قرار صادره، ساعتی قبل سحر بهشتی را آزاد و وی با اتومبیل مامورین امنیتی به درب منزلش انتقال یافت.

روز گذشته قرار بود مراسم سالگرد تولد ستار بهشتی در منزل مادرش واقع در رباط کریم برگزار شود که این مراسم با دخالت مامورین امنیتی، نیمه تمام ماند.

دادستان عمومی و انقلاب رباط کریم گفت: سحر بهشتی به دلیل اخلال در نظم، فحاشی و توهین به مقامات مسئول، تمرد از مامور، درگیری فیزیکی تفهیم اتهام شده است.