خسارت ۷۰ درصدی به مناطق زلزله زده، تعداد زخمی‌ها به 300 نفر رسید

0
172

مشاهدات خبرنگار اعزامی به منطقه زلزله زده مورموری نشان می دهد، هنوز چادر کافی بین زلزله زدگان توزیع نشده است و مردم به علت تعدد پس لرزه ها وحشت زده هستند و با هر پس لرزه هراسان به این سو و آن سو می دوند.
به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان به نقل از خبرنگار اعزامی فارس به منطقه زلزله زده مورموری در استان ایلام، 70 درصد روستاهای این منطقه دچار خسارت شده اند اما شدت خسارت زیاد نیست با این حال مردم وحشت زده هستند و حتی آنها که مسکن شان سالم است، بیرون از خانه منتظر دریافت چادر هستند.

تجمع مردم برای دریافت چادر در روستاهای زلزله زده جلب نظر می کند و هنوز تعداد زیادی از زلزله زدگان چادر دریافت نکرده اند و در برخی روستاها هنوز چادری توزیع نشده است.

یکی از زلزله زدگان به خبرنگار فارس گفت: از صبح تا حالا مسئولی به منطقه ما سرکشی نکرده است. مردم نگران هستند، چون پس لرزه ها هنوز وجود دارد.

زلزله 6.1 ریشتری صبح امروز در حالی منطقه مورموری در استان ایلام را لرزاند که مسئولان محلی از قبل به مردم هشدار داده بودند. بسیاری از مردم شب گذشته را در بیرون از منزل مانده بودند و شاید به همین علت این زلزله خسارت جانی چندانی نداشت،هیچ کس کشته نشد و از حدود 142 نفری که مصدوم شدند نیز به جز کمتر از 8 نفر همگی با درمان سرپایی مرخص شده اند.

در همین رابطه مسئولان وزارت بهداشت اعلام کرده اند که مهمترین نگرانی کمبود آب آشامیدنی و چادر است. دمای هوا در روز به بالای 50 درجه می رسد و کمبود سرویس بهداشتی ممکن است به بروز بیماری منجر شود.

از صبح امروز و بعد از زلزله اصلی تاکنون بیش از 90 پس لرزه رخ داده است که شدت برخی از آنها به 6 ریشتر رسیده است.

گزارش خبرنگار اعزامی فارس حاکی است اولین گروهی که برای سرکشی از زلزله زدگان به این منطقه آمده اند خبرنگاران هستند.

استاندار ایلام  نیز گفت: شمار مصدومان زلزله امروز ‌مورموری به ۳۰۰ نفر رسید و اکنون آرامش بر منطقه حاکم است.

محمدرضا مروارید اظهار کرد: امداد رسانی به مصدومان و مردم زلزله زده در مورموری و آبدانان به خوبی انجام شد.

استاندار ایلام تصریح کرد: مهمترین نیاز مردم مورموری آب آشامیدنی است.

وی گفت: کمک‌هایی از استان‌های همجوار در قالب کمک‌های امدادی، غذایی و آب معدنی به این مناطق ارسال شد.

مروارید عنوان کرد: با وجود اینکه پس‌لرزه‌ها در مورموری ادامه دارد، اما آرامش در مورموری و آبدانان برقرار است و نیروهای پزشکی در قالب 5 اکیپ در حال امدادرسانی هستند.