خزانه‌داری آمریکا دو فعال جمهوری اسلامی در زمینه تجارت دیجیتال را تحریم کرد

0
315

وزارت خزانه داری ایالات متحده در ادامه تحریم ها علیه جمهوری اسلامی روز چهارشنبه دو نفر دیگر را به لیست تحریم های خود اضافه کرد.

در بیانیه وزارت خزانه داری که روز چهارشنبه هفت آذر منتشر شد، از «محمد قربانیان» و «علی خوراشادی‌زاده» نام برده شده است.

در این بیانیه درباره «محمد قربانیان» نوشت شده است: او فعال در زمینه ارزهای دیجیتال است و با نام‌های Ensaniyat یا Ensaniyat_Exchanger فعالیت دارد. شماره ملی او نیز ۰۰۸۰۴۶۳۴۷۹ اعلام شده است. شماره شناسنامه او نیز ۳۲۲۷۰ است.

همچنین در این بیانیه درباره «علی خوراشادی‌زاده» نوشت شده است: او که با نام های Iranvisacart یا Mastercartaria فعال است، متولد ۲۱ سپتامبر ۱۹۷۹/ ۳۰ شهریور ۱۳۵۸ در تهران است. شماره پاسپورت او ت۱۴۵۵۳۵۵۸ است.

ایالات متحده می گوید این دو نفر که برای جمهوری اسلامی در زمینه تجارت دیجیتال فعالیت دارند، تحریم شده اند.

از زمان روی کار آمدن دولت پرزیدنت ترامپ تحریم گسترده جمهوری اسلامی شدت یافته است.

۲۹ آبان، وزارت خزانه داری آمریکا با تحریم ۹ فرد و نهاد در یک شبکه بین المللی، اعلام کرد رژیم جمهوری اسلامی در این شبکه از راه همکاری با شرکت‌های روسی میلیون‌ها بشکه نفت در اختیار رژیم سوریه قرار می دهد.

«اداره کنترل دارایی های خارجی» وزارت خرانه داری آمریکا می گوید، رژیم اسد وسیله انتقال میلیون‌ها دلار پول به نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی را فراهم می کند و آن پول‌ها در نهایت به دست حماس و حزب الله لبنان می رسد.

به گزارش صدای آمریکا؛ این تازه ترین تلاش پرزیدنت ترامپ برای قطع کمک های جمهوری اسلامی به گروه های تروریستی در خاورمیانه است.