خروج ۱۸۰ هزار نخبه از کشور طی سالهای اخیر

0
134

به گزارش تسنیم، سیدشهاب الدین چاووشی، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران گفته است: برخی از آمارها بیش از پنج میلیون مردم در خارج از کشور سکونت دارند که رقم قابل توجهی از آن ها افرادی هستند که برجستگی های علمی و فکری بسیاری دارند.

بر اساس آمار موجود در برخی از کشورها از جمله آمریکا و کانادا بخش اعظم ایرانی های تبعه ای یا غیرتبعه ای تحصیلکرده و کارآفرین ترین مهاجران در این کشورها به شمار می آیند اما به کشورشان ایران تعلق خاطر دارند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار تهران تصریح کرد: از زمانی دبیر شورای ایرانیان خارج از کشور در استان تهران در حوزه سیاسی آن ایجاد شود شاهد ابراز خرسندی ایرانیان داخل و خارج کشور بودیم که این امر انگیزه ما را برای توسعه کشور مضاعف می کند.

وی تصریح کرد: هدف عمده این شورا در فراهم کردن زمینه های لازم برای ایفای نقش افرادی است که دل به وطن داده اند، ایرانیان خارج ازکشور در بخش های مختلف مشکلاتی دارند اما در عین حال علاقه مند هستند بخشی از توانمندی هایشان را برای کشورشان هزینه کنند.

چاووشی افزود: به واسطه برخی بی تدبیری های گذشته و تحریم ها از نظر اقتصادی در شرایط دشواری قرار گرفته ایم و باید تلاش کنیم ظرفیت های موجود ایرانیان خارج از کشور را در حداکثر ممکن در کشورمان مورد استفاده قرار دهیم.

این دبیرخانه این فرصت را برای ایرانیان ایجاد خواهد کرد که بتوانیم در استان تهران و در حوزه های اشتغال مولد، فضاهای مولد ورزشی و تفریحی سرمایه گذاری کنند.

وی با بیان این که در سال ها ی اخیر 180 هزار نخبه از کشور خارج شده اند، گفت: این وضعیت 50 میلیارد دلار خسارت برای کشور به دنبال داشته است همچنین دولت 3600 میلیارد یارانه می دهد که نقش کمرنگی در اقتصاد ملی دارد و به کاهش فاصله طبقاتی کمکی نکرده است.