خروج پنهانی رهبران شبه‌نظامیان تحت‌الحمایه جمهوری اسلامی از عراق از بیم حملات آمریکا

0
83

شماری از رهبران شبه‌نظامیان طرفدار رژیم جمهوری اسلامی از جمله اکرم الکعبی رهبر گروه النجبا و هادی العامری فرمانده سپاه بدر، پس از نیمه شب دیشب به وقت محلی، از بغداد خارج شدند.

این منبع افزود که چندین کاروان خودرو بشکل جدا از هم، مجتمع جادریه را ترک کردند که مقر بیشتر رهبران حزبی، شبه‌نظامیان، نمایندگان مجلس، وزرا و رهبران بسیج مردمی (حشدالشعبی) است و از طریق جاده زمینی در استان دیالی از گذرگاه المنذریه وهمچنین از طریق استان واسط گذرگاه زرباطیه، روانه ایران شدند و رهبران گروهای وابسته رژیم جمهوری اسلامی که در منطقه سبز زندگی می‌کنند نیز چهارشنبه 30 دسامبر این منطقه را ترک گفتند.

به گفته این منبع، جلسه‌ای با شرکت رهبران این شبه‌نظامیان، ساعاتی پس از انفجار فرودگاه عدن توسط حوثی‌ها آغاز شد و تا پاسی از شب ادامه داشت که طی آن، رهبران این گروه‌ها به شکلی پوششی، روانه ایران شدند تا پروازهای فشرده هواپیماهای آمریکایی در آسمان عراق، حرکت آنها را ردیابی نکنند.

العربیه نوشت؛ اسماعیل قاآنی فرمانده سپاه قدس دستور خروج از عراق را از بیم اقدام نظامی دولت ترامپ بویژه پس از انفجار در فرودگاه عدن داده بود.