خاویر باردم در دو فيلم جنايي جلوي دوربين مي‌رود..

0
926

خاویر باردم که به تازگی در “اسکای فال ” دیده شد، در دو فیلم جنایی دیگر بازی می کند.

به گزارش  مهر به نقل از رپ، این بازیگر اسپانیایی قراردادی برای بازی در فیلم “خشن ترین سال” به کارگردانی جی.سی چندور امضا کرده و علاوه بر این برای پیوستن به فیلم “تفنگدار” در کنار شان پن در حال مذاکره است.

penelope-cruz-and-javier-bardem-pregnant-photos-e1284914377959

چندور که کارگردان “صدای حاشیه” است، در جشنواره کن با فیلم “همه چیز از دست رفته” با بازی رابرت ردفورد موفقیت زیادی کسب کرد. او در فیلم جدیدش به دهه 1980 می رود و خشونت بیشتری را وارد فیلمش می کند.

در این فیلم که تصویرگر خشونت در شهر نیویورک است، باردم نقش سرمایه داری را بازی می کند که باید بتواند امپراتوری نفتی خودش را حفظ کند. فیلمبرداری این فیلم پاییز شروع می شود.

اما در “تفنگدار” که پیش از این “تفنگدار مستعد” خوانده می شد و با اقتباس از رمانی از ژان- پاتریک منچت ساخته می شود، پی یر مورل کارگردان خواهد بود. شان پن که از سال 2012 قرارداد بازی در این فیلم را امضا کرده، نقش قاتلی بین المللی را ایفا می کند که مدیرانش به او خیانت می کنند و او مجبور می شود پنهان شود و بازی موش و گربه را در اروپا دنبال کند. اما درباره این که باردم در این فیلم در چه نقشی ظاهر خواهد شد، صحبتی نشده است.

باردم به زودی در فیلمی از ریدلی اسکات با عنون “مشاور” ظاهر می شود و نقشی مشابه “پیرمردان سرزمینی ندارند” و “اسکای فال” را ایفا می کند. این فیلم 15 نوامبر اکران می شود.

در سال ۲۰۰۷ باردم رابطه‌ای نسبتاً مخفیانه را با پنلوپه کروز، همبازیش در فیلم ویکی کریستینا بارسلونا، آغاز کرد. هر دوی آنها به شدت محافظه کار بودند و دربارهٔ زندگی شخصی خود صحبت نمی‌کردند. براساس گزارش آسوشیتدپرس، باردم و کروز در ژوئیه سال ۲۰۱۰ در باهاما با یکدیگر ازدواج کردند. در ۲۲ ژانویه ۲۰۱۱، سه روز پیش از اینکه باردم سومین نامزدی اسکار خود را برای فیلم بیوتیفول دریافت کند، پنلوپه کروز پسری به دنیا آورد که براساس خبرها او را لئوناردو انسیناس کروز نام نهادند.

 javier-bardem

خاویر آنگل اِنسیناس باردِم (به اسپانیایی: Javier Ángel Encinas Bardem)‏ (زاده ۱ مارس ۱۹۶۹ در لاس پالماس جزایر قناری) از برندگان جایزهٔ اسکار است. او یکی از موفق‌ترین بازیگران غیرآمریکایی دهه اخیر است.

باردم در سن ۲۰ سالگی اولین نقش بزرگ خود را در سال‌های لولو به دست آورد. در سال ۱۹۹۲ با نقشش در فیلم خامون خامون به شهرت رسید. اما در کشورهای انگلیسی زبان شهرتی نداشت. در سال ۱۹۹۷ جان مالکوویچ برای یک نقش به زبان انگلیسی به سراغ وی رفت که باردم به دلیل ضعف زبان انگلیسی‌اش آن را رد کرد. پس از درخشش در چندین فیلم اسپانیایی زبان، در سال ۲۰۰۰ باردم با فیلم پیش از آنکه شب برسد برای خود اعتبار جهانی کسب کرد. او در این فیلم نقش شاعر کوبایی رینالدو آرناس را بر عهده داشت. وی برای این فیلم نامزد جایزهٔ اسکار و گلدن گلوب شد. در سال ۲۰۰۴ باردم جایزهٔ بهترین بازیگر مرد را از جشنواره فیلم ونیز برای فیلم دریای درون دریافت کرد.

در سال ۲۰۰۶ او در کنار ناتالی پورتمن در فیلم ارواح گویا درخشید. سپس در سال ۲۰۰۷ در دو فیلم جایی برای پیرمردها نیست و عشق در سالهای وبا بازی کرد که برای اولی برندهٔ جایزهٔ اسکار، گلدن گلوب و بفتا برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

Javier+Bardem+as+Bond+baddie+Raoul+Silva

فرانسیس فورد کاپولا او را وارث بر حق بازیگرانی چون آل پاچینو، جک نیکلسون و رابرت دنیرو نامید.

در سال ۲۰۰۸ وی با پنه لوپه کروز و اسکارلت جوهانسون در فیلم ویکی کریستینا بارسلونا بازی کرد که توسط وودی آلن کارگردانی شده بود. در سال ۲۰۱۰ وی جایزهٔ بهترین بازیگر مرد را برای فیلم بیوتیفول از جشنوارهٔ کن دریافت کرد. او برای “بیوتیفول” نامزدی بهترین بازیگر نقش اول مرد را از آکادمی اسکار دریافت کرد و اولین بازیگر اسپانیایی تاریخ شد که توانسته نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد شود. او همچنین پنجمین جایزهٔ “گویا” ی خود را برای “بیوتیفول” دریافت کرد و آن را به همسرش پنه لوپه کروز و پسرش “لئو” تقدیم کرد. نقش بعدی او در جدیدترین فیلم جیمز باند به نام آسمان فرو می‌ریزد خواهد بود.