خانواده لوینسون: دادگاه، جمهوری اسلامی را مسئول ناپدید شدن باب لوینسون می‌داند

0
161

خانواده باب لوینسون، آمریکایی ناپدید شده در ایران در سیزدهمین سالگرد ناپدید شدن او اعلام کردند که دادگاه، رژیم جمهوری اسلامی را مسئول آنچه که بر سر آقای لوینسون آمده است، می‌داند.

در بیانیه ای که همسر و فرزندان آقای لوینسون روز دوشنبه ۱۹ اسفند منتشر کردند، آمده است: سیزده سال پیش همسر و پدر عزیز ما در حال بازدید از جزیره کیش توسط مقامات جمهوری اسلامی بازداشت شد و کابوسی برای او و ما آغاز شد که همچنان ادامه دارد.

خانواده آقای لوینسون که شکایتی را علیه جمهوری اسلامی مطرح کرده بودند، در بیانیه خود یادآوری کردند که همزمان با سالگرد ناپدید شدن او، دادگاه ایالات متحده منطقه واشنگتن دی سی، جمهوری اسلامی را در مورد آنچه که بر سر رابرت لوینسون آمده مسئول دانسته است.

روز دوشنبه همچنین ریچارد گرنل، مدیر موقت اطلاعات ملی آمریکا، نیز در سیزدهمین سالگرد ناپدید شدن باب لوینسون در ایران در پیامی دولت جمهوری اسلامی را مسئول دانست و خواستار بازگرداندن او به آمریکا شد.

ریچارد گرنل با انتشار پیامی در توئیتر گفت: «امروز سیزدهمین سالروز ناپدید شدن باب لوینسون در ایران است. مدت گروگان بودن [باب لوینسون] طولانی‌تر از هر آمریکایی دیگری است.»

صدای آمریکا گزارش داد؛ آقای گرنل در این توئیت افزود: «هر شهروند آمریکا باید نام او را بداند. هر آمریکایی باید برای خانواده فوق‌العاده او دعا کند. ما باید باب را به خانه بازگردانیم. جمهوری اسلامی، مسئول است.»