خامنه ای: جمعیت ایران باید ۱۵۰ میلیون نفر شود

0
520

خامنه ای،  می گوید که جمعیت این کشور باید صد و پنجاه میلیون نفر شود.

پیشتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری پیشین جمهوری اسلامی  هم از ضرورت افزایش جمعیت این کشور سخن گفته و سیاست هایی برای رشد جمعیت و تشویق باروری اتخاذ کرده بود. اما وضعیت نامناسب اقتصادی باعث شد تا کارشناسان از این سیاست های دولت احمدی نژاد انتقاد کنند.

به گزارش ایسنا؛ خامنه ای،  در پیامی به “همایس ملی تغییرات جمعیتی و نقش آن در تحولات مختلف جامعه” نوشته است: ”آن ‌طوری که اهل علم و اهل تحقیق بررسی کرده اند و جوانب قضیّه را ملاحظه کرده اند و آمارها را مورد مداقّه قرار داده اند، ما اگر چنانچه با این شیوه ای که امروز داریم حرکت میکنیم پیش برویم، در آینده‌ ی نه چندان دور، یک کشور پیری خواهیم بود که علاج این بیماری پیری هم در حقیقت در دسترس نیست.”

این پیام افزوده است: ”یعنی امروز کشورهایی که در دنیا دچار پیری شده اند و قدرت زاد و ولد خودشان را از دست داده اند، به دُشواری میشود گفت که راه علاجی برای حلّ این مشکل دارند. ما هم طبعاً با همین مشکل مواجه خواهیم شد؛ و نباید بگذاریم به اینجا برسد.”

خامنه ای با انتقاد از سیاست های محدود کردن جمعیت افزوده است: ”جوانب قضیّه را بسنجید، ببینید چه چیزهایی است که موجب میشود جامعه ما دچار میل به کم ‌فرزندی بشود. این میل به کم بودن فرزند، یک عارضه است؛ والّا انسان به طور طبیعی فرزند را دوست میدارد. چرا ترجیح میدهند افرادی که فقط یک فرزند داشته باشند؟ چرا ترجیح میدهند فقط دو فرزند داشته باشند؟ چرا زن به شکلی، مرد به شکلی پرهیز میکنند از فرزند داری؟ اینها را بایستی نگاه کرد و دید عواملش چیست؛ این عوامل را پیدا کنید، بر روی علاج این عوامل بیماری ‌زا -که به اعتقاد بنده اینها عوامل بیماری زاست- متخصّصین و صاحبان اندیشه را بخواهید فکر کنند.”

خامنه ای با تاکید بر ضرورت افزایش جمعیت ایران، تاکید کرده است: ”بنده همچنان معتقدم کشور ما کشور هفتاد و پنج میلیونی نیست، کشور ما کشور صد و پنجاه میلیونی [است] ، حالا ما دستِ کم را گرفتیم گفتیم صد و پنجاه میلیون؛ بیشتر هم میشود گفت. قطعاً این کشور با این سطح وسیع، با این تنوّع آب و هوایی، با این امکانات فراوان زیرزمینی، با این استعداد بالقوّه علمی که در این کشور وجود دارد، میتواند یک کشور پر جمعیّتی باشد و ان‌ شاءالله خودش هم این جمعیت را اداره کند.”