خاطرات «کریستین بیل» از همکاری با “کارگردان متفاوت”

0
639
LONDON, ENGLAND - DECEMBER 03: Christian Bale attends the World Premiere of "Exodus Gods and Kings" at Odeon Leicester Square on December 3, 2014 in London, England. (Photo by Anthony Harvey/Getty Images)

«کریستین بیل» بازیگر سرشناس سینما از خاطرات خوش همکاری با «ترنس مالیک» کارگردان مشهور و کم‌کار سینما در پروژه «شوالیه جام‌ها» گفته است.

 بازیگرانی که با ترنس مالیک کارگردان برنده جوایز معتبر سینما کار کرده‌اند، همگی بر سر این مساله هم‌نظر هستند که همکاری با او لذت‌بخش‌ترین بخش پروژه بوده است. کریستین بیل بازیگر نقش اصلی جدیدترین پروژه کارگردان «درخت زندگی» نیز با اظهارات اخیرش این مطلب را تایید کرده است.

هنرپیشه «حیثیت»، «روانی آمریکایی» و «مشت‌زن» درباره مالیک گفت: تری همراه فوق‌العاده و فرد بسیار خلاقی است. او خیلی خلاق است اما فضای بسیار آرامی سر صحنه فیلم‌هایش حکم‌فرماست. بازیگران می‌آیند و استرس دارند که چطور با او کار کنند، اما من پیش آن‌ها می‌ر‌وم و می‌گویم همه چیز روبه‌راه است، اصلا نگران نباشید. بعد آن‌ها می‌گویند که همه دیالوگ‌هایشان را حفظ نیستند و من ادامه می‌دهم نگران نباشید، برای او اهمیت ندارد.

بیل همچنین گفت که کار کردن با مالیک که روشی غیرمتعارف دارد، باعث شده او احساس آزادی بیشتری کند و فعالیت به روش‌های کارگردانی قبلی برایش سخت شود. او ادامه داد: بعد از این کار، من سر پروژه دیگری رفتم و بعد از اولین روز، آن‌ها داد زدند:‌ کات! این کلمه‌ای است که تو هیچ‌وقت سر فیلمبرداری کارهای تری نمی‌شنوی، چون آن‌ها دائم دارند فیلم می‌گیرند. ما این فیلم را تمام کردیم و بعد همه به من نگاه کردند و گفتند: تو یک بار هم درست بازی نکردی، نصف دیالوگ‌ها را نگفتی و به جایش چیزهای دیگری می‌گفتی. من گفتم: آها، آره، ما الان داریم این‌جوری کار می‌کنیم.

بیل همچنین افزود: روش او خیلی متفاوت است و باعث می‌شود تو یک دیدگاه متفاوت را تجربه کنی.

«وس بنتلی» که در فیلم «شوالیه جام‌ها» نقش برادر بیل را ایفا می‌کند، نیز گفت: کار کردن با تری، یک رویاست.

فیلم جدید مالیک در لس‌آنجلس و لاس‌وگاس روایت می‌شود و موضوع آن جست‌وجو برای یافتن خود و عشق در روابط مختلف انسانی است. این محصول سینمایی چهارم مارس (14 اسفند) با بازی «کریستین بیل»، «ناتالی پورتمن»، «کیت بلانشت»، «وس بنتلی» و «ترزا پالمر» به روی پرده نقره‌ای می‌رود.

به گزارش ورایتی، فیلم‌های «زمین‌های لم‌یزرع» (1973)، «روزهای بهشت» (1978)، «خط باریک سرخ» (1998)، «درخت زندگی» (2011) و «به سوی شگفتی» (2012) در کارنامه سینمایی ترنس مالیک به عنوان یک سینماگر خاص، کم‌کار و طبیعت‌گرای آمریکایی دیده می‌شود که فیلم «درخت زندگی» نخل طلای بهترین فیلم جشنواره کن را برای او به ارمغان آورد.

به گزارش ایسنا؛ او در طول چندین دوره کار سینمایی، فقط یک فیلم کوتاه و پنج فیلم بلند سینمایی ساخته‌ است. بسیاری از منتقدان سینما، کارهای او به ویژه دو فیلم «زمین‌های لم‌یزرع» و «روزهای بهشت» را شاهکار سینمایی می‌دانند. او برای فیلم «خط باریک سرخ» علاوه‌ بر خرس طلای جشنواره برلین، نامزد دریافت جایزه اسکار در دو رشته بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه اقتباسی نیز شد.

www.msnbc.com