حکم صعود کوهنوردان ایرانی به قله برودپیک صادر شد..

0
491

فدراسیون کوهنوردی پاکستان حکم صعود کوهنوردان ایرانی از مسیر جدیدی به نام ایران در قله برودپیک را برای باشگاه آرش صادر کرد.

به گزارش  فارس، در اواخر تیر ماه بود که تیم سه نفره باشگاه کوهنوردان آرش مسیر جدیدی را به نام ایران برای صعود به قله برودپیک پاکستان انتخاب کرد که این صعود با موفقیت انجام شد اما کوهنوردان ایرانی هنگام بازگشت به پایین مسیر خود را گم کردند و مفقود شدند.

بر همین اساس فدراسیون کوهنوردی پاکستان که مجوز این صعود را صادر کرده بود چند روز پیش حکم صعود موفقیت‌آمیز مجتبی جراحی، آیدین بزرگی و پویا کیوان را برای باشگاه آرش صادر کرد.

این احکام در مراسم بزرگداشت گشایش مسیر ایران در برودپیک و گرامیداشت خاطره کوهنوردان مفقود شده به خانواده‌های آنها اهدا شد.

مراسم بزرگداشت گشایش مسیر ایران در برودپیک و کوهنوردان مفقود شده برگزار شد.

مراسم بزرگداشت گشایش مسیر ایران در قله برودپیک و کوهنوردان مفقود شده با حضور خانواده آنها و اعضای شورای شهر برگزار شد.

مراسم بزرگداشت گشایش مسیر ایران در قله برودپیک و یادبود کوهنوردان مفقود شده از ساعت 19:00 روز چهارشنبه در سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد آغاز و ساعت 20:30 دقیقه به پایان رسید.

در این مراسم که به همت باشگاه کوهنوردان آرش برگزار شد خانواده‌های بزرگی، جراحی و کیوان، حبیب کاشانی و حسن بیادی از اعضای شورای شهر و تعدادی از آتش‌نشانان شهر تهران و جمعی از کوهنوردان حضور داشتند.

در این مراسم همایون بختیاری دبیر باشگاه آرش در ابتدا به مهمانان خوش‌آمد گفت و در ادامه نیز کلیپ‌هایی از صحبت‌های خانواده این سه کوهنورد در مورد فرزندان‌شان پخش شد.

در پایان نیز کلیپی از نحوه اعزام تیم آرش به قله برودپیک برای حضار نمایش داده شد.

احتمال نامگذاری یک میدان یا خیابان به نام فاتحان مسیر ایران در قله برودپیک

عضو شورای شهر تهران از احتمال نامگذاری یکی از میدان‌ها یا خیابان‌های تهران به نام کوهنوردان مفقودشده در برودپیک و فاتحان مسیر ایران خبر داد.

حبیب کاشانی گفت: مجتبی جراحی، پویا کیوان و آیدین بزرگی کار بسیار بزرگی انجام دادند و ما باید از آنها درس اخلاق و شجاعت را یاد بگیریم، چرا که آنها راه دشواری را پیمودند و مسیری به نام ایران اسلامی در یکی از بلندترین قله‌های جهان گشودند.

وی ادامه داد: در شورای شهر جوانب امر را بررسی می‌کنیم و احتمال دارد یک میدان یا خیابان در تهران را به نام این سه عزیز ثبت کنیم تا گوشه‌ای از افتخار آفرینی‌های آنها را جبران کنیم.