حمله گارد حفاظت زندان به بند ۴ اوین و تخریب وسایل حمیدرضا مرادی

0
155

صبح روز، سه شنبه ۲۵ شهریور، نیروهای امنیتی زندان اوین با یورش به بند ۴ – محل نگهدارى حمیدرضا مرادی – تخت و وسایل این درویش ۵۲ ساله را که در اعتصاب غذا به سر می‌برد، به اسم بازرسی، متلاشی کردند.

یکى از هم بندیان آقای مرادی به مجذوبان نور گفته است: آقای مرادی اعتصاب غذا هستند. ۱۲ کیلو وزن کم کرده‌اند و از شکم درد شدید رنج می‌برند. این ماموران که به بند آمدند فکر کردیم به خاطر وضعیت جسمی ایشان آمده‌اند و می‌خواهند به زور او را به بهداری ببرند، اما در کمال ناباروی دیدیم قصدشان رسیدگی پزشکی نیست بلکه به اسم بازرسی به تخت آقای مرادی حمله کردند و به وسایلش عامدانه آسیب زدند.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از مجذوبان نور، حمیدرضا مرادی٬ فعال زندانی حقوق دراویش گنابادی، از بیماری قلبی رنج می‌برد. آقای مرادی که به تازگی مورد عمل جراحی قلب قرار گرفته، بعد از آنکه از بیمارستان شهدای تجریش به بند ۴ اوین انتقال یافت، همراه با ۸ درویش محبوس در زندان اوین و زندان نظام شیراز دست به اعتصاب غذای جمعی زده و اینک ۱۵ روز است که در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

وی مانند هشت درویش زندانی دیگر، با انتشار وصیتنامه‌ای اعلام کرده‌ است این بار خود را برای مرگ آماده کرده و تا حصول خواسته‌شان که برداشتن نگاه امنیتى از پیروان طریقت و عرفان است، دست از اعتصاب غذا برنخواهد داشت.

یادآور می‌شود ماموران حفاظت اوین پیش از این در اقدامی مشابه، تخت و وسایل آقایان انتصاری و دانشجو، دو درویش دیگری را که در بند ۸ محبوس هستند، به هم ریخته و قصد داشتند این دو زندانی را به زور به بهداری اعزام کنند.