حمله کادر امنیتی زندان اوین به بیمارستان تجریش؛ مصطفی دانشجو به سی سی یو منتقل شد

0
740

مصطفی دانشجو، وکیل زندانی دراویش گنابادی که در بخش داخلی بیمارستان شهدای تجریش بستری بود، در پی استرس ناشی از تهاجم ناگهانی ماموران حفاظت و کادر امنیتی زندان اوین به آن مرکز درمانی، به مشکل قلبی و تنفسی دچار شده و به بخش سی سی یو منتقل شد.

ماموران زندان اوین روز گذشته به بهانه واهی مصاحبه دراویش زندانی بستری شده در بیمارستان شهدای تجریش، بی‌آنکه اعلام کنند این دراویش با چه رسانه‌ای در حال مصاحبه هستند، تیم امنیتی خود را به بیمارستان اعزام کرده و علاوه بر حضور ناگهانی و خشونت بار در اتاق بستری دراویش، تیم درمانی، سربازان نگهبان این سه زندانی و شماری از پرستاران را نیز بازجویی کردند.

در پی این تهاجم غیرمنتظره و بی‌دلیل، مصطفی دانشجو که به دلیل مشکلات ریوی و بیماری قلبی در آن بیمارستان بستری است و به توصیه اکید پزشکان تحمل هرگونه استرس برای وی خطرآفرین خواهد بود، دچار شوک قلبی شده و همین امر به انتقال او به بخش سی سی یو انجامید.

گفتنی است ارعاب آفرینی ماموران امنیتی به بیمارستان شهدای تجریش مسبوق به سابقه بوده و بار‌ها و هر بار به دلایل واهی، یگان ویژه و نیروهای نظامی برای ایجاد وحشت به محل بستری دراویش هجوم آورده‌اند که این امر علاوه بر ایجاد تنش در فضای بیمارستان، بیماران و پرستاران و پرسنل بیمارستان را نیز به استرس دچار کرده است.

لازم به ذکر است که نیروهای امنیتی و نظامی، با وجود توصیه پزشکان مبنی بر انتقال دراویش بیمار به مراکز درمانی تخصصی، هر گونه اعزام و انتقال این زندانیان بیمار به مراکز درمانی دیگر را موکول به کسب اجازه و هماهنگی با ماموران قضایی و امنیتی کرده‌اند.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از  مجذوبان نور؛آقای دانشجو، اینک سومین سال از هفت سال و نیم حبسی را می‌گذراند که قاضی صلواتی برای وی رقم زده است. این وکیل دادگستری همراه با دو تن دیگر از وکلا و فعالان حقوق دراویش با نام‌های حمیدرضا مرادی و افشین کرم‌پور در بیمارستان شهدای تجریش بستری شده است.