حمله مجدد به مواضع سپاه پاسداران در سوریه توسط جمهوری اسلامی

0
281

در پی سقوط چند پرتابه در میدان نفتی العمر در حومه دیرالزور، ارتش آمریکا به مواضع سپاه پاسداران در منطقه المیادین حمله کرده و این مواضع را بمباران کرد. تعدادی از نیروهای ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش به رهبری ایالات متحده در حوالی میدان نفتی العمر مستقر هستند.

رسانه‌های سوریه روز دوشنبه 28 ژوئن 2021 گزارش کردند در پی حمله صورت گرفته به میدان نفتی العمر، نیروهای آمریکایی مواضع سپاه پاسداران و شبه‌نظامیان وابسته به جمهوری اسلامی در المیادین را بمباران کردند. براساس گزارش‌های اولیه این حملات با پهپاد صورت گرفت.

به گزارش دیدبان حقوق بشر سوریه این حمله خسارات مالی در پی داشت و تعدادی از خودروهای موجود در پایگاه محل حضور نیروهای آمریکایی دچار حریق شدند. بر اساس این گزارش شبه‌نظامیان جمهوری اسلامی حاضر در منطقه غرب فرات، از پایگاه‌های خود به این پایگاه آمریکایی حمله کردند. این حمله ساعاتی پس از حمله نیروهای آمریکایی به مواضع شبه‌نظامیان وابسته به جمهوری اسلامی در مرز سوریه و عراق صورت گرفت.

العربیه نوشت؛ در پی این حمله، هواپیماهای شناسایی ارتش آمریکا و ائتلاف بین‌المللی در آسمان منطقه به پرواز در آمدند. رسانه‌های سوریه گزارش کردند که ائتلاف، مواضع نیروهای جمهوری اسلامی در منطقه المیادین را بمباران کرد. پس از آن شبه‌نظامیان جمهوری اسلامی از منطقه «المزارع» در جنوب المیادین گریخته و در مناطق مسکونی پناه گرفتند.

ساعتی بعد، سخنگوی نیروهای آمریکایی در سوریه حملات راکتی علیه نیروهایش در دیر الزور را تایید کرد و گفت این حملات خسارات جانی و مادی درپی نداشت.