حمله با تسلیحات نظامی جمهوری اسلامی به منافع آمریکا در عراق

0
41

ماتیو تولر: سپاه پاسداران دستور کار شبه نظامیان در عراق را دیکته می‌کند.

سفیر آمریکا در عراق با پرده برداشتن از نقش جمهوری اسلامی در حمایت از شبه‌نظامیان عراقی گفت که دستور کار آنها از سوی سپاه پاسداران دیکته می‌شود و این گروه‌ها برای حمله به منافع آمریکا از تسلیحات ساخت جمهوری اسلامی استفاده می‌کنند.

ماتیو تولر، سفیر آمریکا در بغداد روز سه‌‍شنبه 27 آوریل 2021 گفت که «تسلیحات به کار گرفته شده در حمله به منافع ما، ساخت جمهوری اسلامی است.»

سفیر آمریکا تاکید کرد: «دستور کار شبه نظامیان در عراق از سوی سپاه پاسداران داده می‌شود و فعالیت این شبه نظامیان، حاکمیت دولت عراق را خدشه دار می‌سازد»

سفارت آمریکا در بغداد و پایگاه‌های نظامی عراق که محل استقرار نیروهای آمریکایی است، بارها هدف حملات راکتی شبه نظامیان قرار گرفته است.

فرودگاه بین‌المللی اربیل و محل استقرار نظامیان آمریکایی در آن نیز بارها هدف حمله موشکی گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به جمهوری اسلامی هدف قرار گرفت.

پیش از این اعترافات مسئول هسته عراقی که حمله به فرودگاه اربیل در اقلیم کردستان عراق را انجام داد، نشان داده بود موشک‌هایی که فرودگاه اربیل هدف قرار دادند، ساخت جمهوری اسلامی بودند. او همچنین فاش ساخت که هسته عامل این حمله، از 4 نفر تشکیل شده و وابسته به شبه نظامیان «سید الشهدا»، یکی از بازوهای مسلح جمهوری اسلامی در عراق بودند.

ماتیو مولر در ادامه گفت « اقدامات شبه نظامیان علیه منطقه کردستان» را محکوم کرد و بر لزوم «مقابله با اقدامات مخرب جمهوری اسلامی تا تغییر این رفتار این نظام» تاکید ورزید. تولر در ادامه خاطر نشان کرد که آمریکا «هر گونه دخالت‌ورزی خارجی در امور عراق را رد می‌کند» و «هیچ قصدی برای افزایش نیروهای آمریکایی در عراق وجود ندارد.»

العربیه نوشت؛ سفیر واشنگتن در بغداد در مورد حضور آمریکا در این کشور گفت: «سفارت آمریکا درعراق بسته نخواهد شد.»