حمله اسرائیل به اتاق عملیات سپاه در سوریه و کشته شدن یکی از فرمانده سپاه

0
117

در جدیدترین موج ضربات اسرائیلی که شامگاه دوشنبه به وقوع پیوست، سایت‌های نیروهای رژیم سوریه و شبه‌نظامیان جمهوری اسلامی در دمشق پایتخت سوریه هدف موشک قرار گرفت که در این حملات یک فرمانده نظامی سپاه پاسداران نیز در پی حمله به اتاق عملیات مشترک سپاه و حزب‌الله کشته شده است.

بر اساس این گزارش صدای انفجارهای شدید همزمان با شلیک پدافند هوایی رژیم سوریه به گوش رسید.

دیدبان حقوق بشر سوریه در ادامه افزود كه چندین موشک اسرائیلی به منطقه جنوب و جنوب غربی دمشق پایتخت سوریه اصابت كرد بدون آنكه پدافند هوایی رژیم سوریه قادر به انهدام این موشک‌ها شود.

دیدبان اضافه کرد که پدافند هوای سوریه از سه ناحیه ازرع، سویدا و قنیطره در جنوب دمشق به سوی پرتاب‌های اسرائیلی شلیک می‌کردند.

خبرنگار العربیه اعلام کرد که طی حملات دیگری به درعا و قنیطره در جنوب سوریه رخ داده که منجر به مصدومیت‌هایی شده است.

به گفته این خبرنگار هلیکوپترهای اسرائیلی در این حملات شرکت داشتند و توضیح داد که حمله اسرائیل مواضع نیروهای جمهوری اسلامی و سامانه‌های پدافند هوایی رژیم سوریه در جنوب پایتخت سوریه را هدف قرار دادند.

حمله به اتاق عملیات سپاه و کشته شدن یک فرمانده ایرانی

همچنین خبرهایی درباره کشته شدن یک فرمانده نظامی جمهوری اسلامی که به احتمال قوی از نیروهای سپاه پاسداران در پی حملات اسرائیل به سوریه، دریافت شد.

به گزارش برخی منابع: «یورش اسرائیل یک اتاق عملیات نظامیان جمهوری اسلامی و شبه‌نظامیان حزب‌الله را در سوریه هدف قرار داد.»

در همین حال، ساکنان محلی از شنیدن انفجارهای بسیار شدید در دمشق پایتخت سوریه خبر دادند.

همچنین رسانه های وابسته به رژیم سوریه ویدئویی از لحظه شلیک پدافند هوای در دمشق پخش کردند.

منابع دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام كردند كه انفجارها آنقدر شدید بود که منجر به وارد شدن خسارت‌های مادی به خانه‌های شهروندان دور از محل انفجارها شده است.

العربیه گزارش داد؛ قابل توجه است که اسرائیل به تازگی چندین حمله به مواضع جمهوری اسلامی و شبه‌نظامیان وابسته به دولت جمهوری اسلامی را در سوریه آغاز کرده بود که آخرین آن در ژوئن گذشته صورت گرفت و طی آن بمباران‌های اسرائیلی مناطقی را در شرق و جنوب شرقی این کشور هدف قرار داد.