حملات هوایی اسرائیل مواضع حماس در غزه را هدف قرار داد

0
144

ارتش اسرائیل در پی تنش‌های میان دو طرف بامداد جمعه 21 اوت 2020 اعلام کرد که در واکنش به اقدام فعالان فلسطینی به موشک‌پرانی و روانه کردن بالن‌های آتش‌زا از نوار غزه به سوی جنوب اسرائیل حملاتی هوایی را علیه مواضع جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» در نوار غزه انجام داده است.

ارتش اسرائیل همچنین در توئیتی بر شبکه «تو‌ئیتر» گفت «پس از آن‌که موشک‌هایی از نوار غزه به سوی خاک اسرائیل پرتاب‌ شد، نیروهایمان موضع نظامی جنبش حماس را که برای ساخت ذخیره موشک‌ها به کار می‌رفت را بمباران کردند».

ارتش اسرائیل با اشاره به این‌که سامانه دفاع هوایی گنبد آهنین این کشور موفق شده 3 موشک پرتاب شده از نوار غزه به سوی اسرائیل را سرنگون کند، در این رابطه افزود:« مسئولیت همه فعالیت‌های تروریستی که از نوار غزه انجام می‌شود را بر عهده جنبش حماس می‌دانیم»،

بنا به منابع امنیتی فلسطینی یکی از حملات هوایی اسرائیل یک موضع را در خان یونس در جنوب نوار غزه هدف قرار داده و خسارت‌های مادی کمی به آن وارد شده است.

ارتش اسرائیل همچنین در توئیت دیگری در واکنش به روانه شدن بالن‌های حامل مواد آتش‌زا و منفجر شونده از نوار غزه به سوی اسرائیل، اعلام کرد که جنگنده‌هایش حملاتی را علیه مواضع دیگری متعلق به جنبش حماس انجام داده‌اند و در این راستا دو کارگاه ساخت بتن مورد کاربرد در ساختارهای زیربنایی و تونل‌های وابسته به حماس را هدف قرار داده و منهدم کرده‌اند.

این در حالی است که یک تانک اسرائیلی بامداد پنج‌شنبه مواضع حماس در نوار غزه را در پاسخ به روانه شدن بالن‌های آتش‌زا از نوار غزه به سوی جنوب اسرا‌ئیل گلوله‌باران کرد.

در واکنش به پرتاب راکت یا بالن‌های آتش‌زا از نوار غزه به سوی اسرائیل، از ششم ماه اوت جاری تاکنون نیروهای اسرائیلی تقریبا هر شب حملاتی هوایی یا گلوله‌بارانی توپخانه‌ای را علیه مواضع جنبش حماس انجام داده است.

العربیه نوشت؛ بنا به منابع اسرائیلی و فلسطینی در ادامه تنش‌های میان دو طرف از دو هفته پیش تاکنون تعدادی از افراد مجروح شدند.