حملات هوایی اسرائیل به اطراف فرودگاه دمشق و مواضع حزب‌الله در القنیطره

0
128

جنگنده‌های اسرائیلی از نیمه شب چهارشنبه تا بامداد پنج‌شنبه 4 فوریه 2021 طی چندین حمله هوایی مواضع نظامی رژیم اسد در حومه شهر القنیطره در جنوب سوریه را هدف قرار دادند.

بنا به خبرگزاری وابسته به رژیم سوریه (سانا) سامانه‌‌های پدافند هوایی این رژیم به حملات هوایی اسرائیل که منطقه جنوبی این کشور و به طور مشخص منطقه القنیطره را هدف قرار داده است واکنش نشان دادند.

حمله به مواضع حزب الله

از سویی گزارش‌های محلی سوری از انجام حملات هوایی اسرائیل علیه اهدافی در فرودگاه دمشق و همچنین مواضع حزب‌الله در منطقه قنیطره خبر دادند.
برخی رسانه‌های سوری نیز از وقوع حملات هوایی اسرائيل علیه مواضع نیروهای رژیم سوریه و گروههای شبه‌نظامی وابسته به رژیم جمهوری اسلامی در کوههای الکسوه در غرب دمشق خبر دادند.

دیدبان حقوق بشر سوریه نیز در این رابطه اعلام کرد که حملات هوایی اسرائيل « موضع نظامی وابسته به رژیم اسد و شبه‌نظامیان رژیم جمهوری اسلامی در حومه استان القنیطره را هدف قرار داده است».

مقامات اسرائیلی اما تاکنون هیچ اظهارنظری درباره این حملات هوایی ابراز نکردند.

العربیه نوشت؛ شایان ذکر است که اسرائیل در راستای مقابله با حضور نظامی رژیم جمهوری اسلامی در سوریه، طی ماههای اخیر بر تعداد حملات هوایی خود برای هدف قرار دادن مواضع نظامی، نیروهای رژیم جمهوری اسلامی و دیگر گروههای طرفدار آن در مناطق مختلف از خاک سوریه افزوده است.