حملات سایبری هکرها علیه ده‌ها سایت آمریکایی به انتقام قتل سلیمانی

0
104

مقامات فدرال آمریکا دو نفر را به هک کردن سایت‌ها در آمریکا و نشر پیام های طرفداران جمهوری اسلامی در آن‌ها در اقدام به تلافی قتل قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس در حمله پهپادی آمریکا در ژانویه گذشته متهم کردند.

این اقدام چند روز پس از گزارش‌های اطلاعاتی مبنی بر برنامه جمهوری اسلامی برای ترور لانا مارکس سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی به تلافی قتل سلیمانی صورت گرفت که از محافل نزدیک به ترامپ می‌باشد.

به نوشته نیویورک تایمز، دادخواست مزبور در 3 سپتامبر صادر شده و سه شنبه 15 سپتامبر علنی گردید که طی آن آمده است دو نفر در صدد هک کردن و وارد آوردن زیان های عمدی به ده‌ها سایت در آمریکا به تلافی ترور سلیمانی فرمانده سپاه قدس بودند که از سوی دولت آمریکا از آوریل 2019 در لیست سازمان‌های تروریستی قرار داده شده است.

ترامپ روز گذشته در این رابطه در توئیت خود نوشت: «بر أساس گزارش‌های مطبوعاتی، جمهوری اسلامی احتمالا برنامه ترور یا حمله ای دیگر را علیه آمریکا به انتقام سلیمانی تروریست در دست اجرا دارد که تروراو به دلیل برنامه‌های برنامه حملات آتی وی برای کشتن نیروهای آمریکایی و افزایش مرگ و درد و رنج در طول سالیان دراز انجام گرفت».

این دو تن بهزاد محمد زاده شهروند ایرانی 19 ساله و مروان ابوسرور شهروندفلسطینی 25 ساله هستند.

بر أساس این دادخواست، محمد زاده چند روز پس از ترور سلیمانی اقدام به ارسال رمزهایی به 51 سایت در آمریکا کرد که باعث شد این سایت ها تصاویر سلیمانی را در حالی که پرچم جمهوری اسلامی و جملاتی علیه آمریکا در زمینه خود داشت، نشر دهند. ابوسرور نیز 7 سایت را با تصویر و جملات مشابهی هدف هک خود قرار داده است. شاکیان بر این باورند که متهمان مزبور در کشورهای خود هستند.

جوزف بونافولونتا وکیل خصوصی دفتر فدرال آمریکا در بوستن در بیانیه ای تاکید دارد که این هکرها متهم به حمله ای سایبری برای تخریف محتوای دهها سایت در تمامی مناطق آمریکا به عنوان وسیله ای برای اعتراض و انتقام از آمریکا برای ترور رهبر سازمان تروریستی بیگانه هستند.

وی افزود: «این دو تن تحت پیگرد اف بی ای هستند و دیگر برای سفر به خارج از ایران یا فلسطین ازاد نیستند و با خطر دستگیر شدن روبرو می باشند».

العربیه نوشت؛ پژوهشگران درعرصه امنیت شبکه اینترنت و مسئولان دولتی آمریکا از زمان کشته شدن سلیمانی می گویند که فعالیت هکرهای جمهوری اسلامی برای رخنه به اینترنت افزایش چشم گیری پیدا کرده است.