حملات اردن علیه داعش در واکنش به سوزاندن خلبان این کشور

0
299

یک مقام دولت اردن امروز اعلام کرد که در واکنش به سوزاندن معاذ کساسبه، خلبان این کشور توسط دولت اسلامی (داعش)، مواضع این گروه را بمباران کرد.

حملات امروز نیروی هوایی اردن علیه داعش، در حالی است که دیروز پس از تشکیل جلسه سران نظامی اردن، ملک عبدالله پادشاه این کشور اعلام کرد که خون معاذ کساسبه که داعش او را زنده زنده سوزاند، هدر نخواهد رفت و ارتش اردن واکنش تندی نشان خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، قرار است شورای امنیت سازمان ملل متحد که پیشتر سوزانده شدن خلبان اردنی از سوی داعش را محکوم کرده بود، امشب در زمینه بحران سوریه تشکیل جلسه دهد.

همچنین شب گذشته، روسیه قطعنامه ای را به شورای امنیت سازمان ملل متحد پیشنهاد کرد که بر اساس آن این شورا باید راه های تأمین مالی گروه دولت اسلامی را مسدود کند. داعش از راه های بسیاری از جمله فروش غیرقانونی نفت، به کسب درآمد می پردازد.

همچنین نمایندگان پارلمان بریتانیا خواستار تشدید عملیات این کشور علیه داعش شده و اشتون کارتر نامزد تصدی وزارت دفاع آمریکا نیز خواستار افزایش کمک نظامی به اردن شده است.

در حالی که چند کشور عربی در ائتلاف بین المللی علیه داعش حضور دارد، دیروز یک مقام آمریکایی اعلام کرد که امارات متحده عربی، اواخر ماه دسامبر گذشته، و پس از اسیر شدن خلبان اردنی توسط داعش، حملات هوایی علیه این گروه در سوریه را به حالت تعلیق در آورده است.

همچنین امروز فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه نیز در نشست خبری خود درباره مبارزه با داعش گفت: موفقیت‌های ائتلاف بین المللی در زمینه عقب راندن داعش در عراق بسیار کند است.

رئیس جمهوری فرانسه در پاسخ به این که چرا این کشور در حملات هوایی علیه مواضع داعش در سوریه شرکت نمی کند گفت که فرانسه تلاش های خود را بر عراق متمرکز کرده است، زیرا در عراق است که یک دولت و یک ارتش وجود دارد و می تواند در مقابل داعش بایستد و از حاکمیت ارضی این کشور دفاع کند.

به گزارش خبرنامه، پدر معاذ کساسبه امروز خواهان ریشه‌کن کردن کامل گروه دولت اسلامی شده است. دولت اردن گفته است پاسخ بسیار شدیدی به قتل خلبان این کشور نشان خواهد داد. پدر آقای کساسبه گفته است که تنها اعدام دو نفر کافی نیست.

یکی از اعدام شدگان، ساجده الریشاوی، پیکارجوی زن عراقی بود که داعش خواهان آزادی او شده بود.