حمایت یوفا از برگزاری جام جهانی 2022 قطر در زمستان

0
165

جیم بویس نایب رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) با بیان اینکه جام جهانی 2022 قطر قابلیت برگزاری در فصل تابستان را ندارد گفت: «نتیجه‌ جلسه‌ای که با اعضای یوفا داشتیم این بود که جام جهانی قطر در تابستان نمی‌تواند برگزار شود. همه اعضا با این موضوع موافق بودند.»

در همین حال بویس تاکید کرد که هنوز تاریخ دقیقی برای برگزاری این مسابقات در زمستان در نظر گرفته نشده است اما از میان سه ماه ژانویه، نوامبر و دسامبر تصمیم گیری خواهد شد.

فدراسیون‌های فوتبال بریتانیا (انگلستان، اسکاتلند و ایرلند شمالی) می‌خواهند اطمینان حاصل کنند که برگزاری این مسابقات در زمستان لطمه‌ای به لیگ‌های داخلی این کشورها نخواهد زد اما یوفا ترجیح می‌دهد این مسابقات در ماه ژانویه برگزار شود چرا که در این صورت زمان برگزاری لیگ قهرمانان اروپا تغییری نخواهد کرد.

جیم بویس رئیس سابق فدارسیون فوتبال ایرلند گفته که فدراسیون‌های مختلف خواستار این هستند که فیفا در تصمیم گیری عجله نکند: «هنوز 9 سال به برگزاری این رقابت‌ها باقی مانده و خیلی ها معتقدند که فیفا باید با همه اعضای اصلی و ذی نفوذ صحبت کند تا به راه حلی که باعث کمترین وقفه در فوتبال می‌شود، دست یابد.»

تصمیم نهایی برای تغییر فصل جام جهانی فوتبال را اعضای کمیته اجرایی فیفا در تاریخ 3 و 4 اکتبر خواهند گرفت اما حمایت یکی از قدرتمندترین اتحادیه فوتبال در جهان پیام روشنی برای تغییر فصل این رقابت‌ها است.

پیش از این حسن الذوادی مسئول برگزاری جام جهانی 2022 قطر، احتمال تغییر میزبان جام جهانی را را رد کرده بود، در حالی که سپ بلاتر رئیس فیفا چندی پیش انتخاب قطر به‌ عنوان میزبان جام جهانی را یک “اشتباه” توصیف کرده بود.

به گزارش خبرآنلاین؛ قطر در رقابت با آمریکا، کره جنوبی، ژاپن و استرالیا موفق شده بود میزبانی جام جهانی 2022 را کسب کند.