حمایت مجدد فرانسه از اسرائیل در برابر برنامه هسته ای ایران

0
185

فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه بامداد شنبه  طی تماسی تلفنی با نخست وزیر اسرائیل به وی اطمینان خاطر داده که فرانسه در قبال تهران قاطعانه از تل آویو حمایت می کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه رئیس جمهور فرانسه در گفتگوی تلفنی با نخست وزیر اسرائیل اظهار داشت، کشورش در موضوع هسته‌ای ایران همچنان استوار ومحکم خواهد ایستاد.

طبق گزارش این موضع پس از آن از سوی اولاند بیان شده که نتانیاهو نسبت به آنچه را که “فریبکاری و لبخندهای روحانی” نامیده، به جامعه جهانی و غربی ها هشدار داده است.

رئیس جمهور فرانسه به نخست وزیر اسرائیل گفته کشورش منتظر خواهد ماند تا ببیند آیا رویکرد جدید اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی ایران در عرصه عمل نیز اجرا خواهد شد یا نه.

ایران پس از روی کار آمدن حسن روحانی رئیس جمهور جدید، گفتمان خود را تغییر داده و ادعا می کند که خواهان راه حل مسالمت آمیز برای برنامه هسته ایش با غرب است.

اما اسرائیل این رویکرد جدید ایران را تلاشی جدید از سوی این کشور برای فریب جامعه جهانی قلمداد کرده و خواهان اقدام عملی و فوری از سوی سازمان ملل برای متوقف کردن برنامه اتمی ایران شده است.

به گزارش العربیه؛ نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در آخرین دیدار خود از آلمان در مصاحبه ای با روزنامه آلمانی “فرانکفورتر آلگماینه” هشدار داد که در مذاکرات هفته‌ی آینده در ژنو، مقامات ایران تنها برای “تغییرات ظاهری” آمادگی خواهند کرد اما این تغییرات برای وقت کشی و خرید زمان بیشتر به هدف رسیدن به سلاح هسته‌ای خواهد بود.