حمایت قانونگذاران آمریکائی از سیاستهای اوباما در قبال ایران

0
168

١٠۴ تن از اعضا مجلس نمایندگان آمریکا، در نامه ای خطاب به باراک اوباما، رئیس جمهوری این کشور، سیاستهای وی در مذاکرات هسته ای با جمهوری اسلامی و فرصت دادن برای حل این پرونده از راههای دیپلماتیک را مورد حمایت قرار دادند.

تهیه کنندگان و امضا کنندگان این نامه از دیگر قانونگذاران آمریکا خواستند تا از تصویب و وضع تحریمهای بیشتر علیه ایران خودداری نمایند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه در این نامه خطاب به رئیس جمهوری آمریکا آمده است “براین باور هستیم که باید به دیپلماسی فرصت داده شود”.

این گروه از قانونگذاران آمریکائی تاکید کردند تصویب بیشتر تحریمها علیه ایران می تواند مانع و تهدیدی بر سر روند مذاکرات فعلی باشد.

رئیس جمهوری آمریکا در پنجمین سخنرانی سالیانه خود در برابر نمایندگان کنگره آمریکا تاکید کرد تلاشهای دیپلماتیک، فرصتی را برای حل یکی از مهمترین پرونده های امنیتی جهان، بدون برافروخته شدن آتش جنگی دیگر فراهم آورده است.

دیوید پرایس و لوید داجت، دو نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا هستند که در تهیه این نامه و جمع آوری امضا تلاش نمودند اما نام برخی از نمایندگان جمهوریخواه نیز در این نامه آورده شده است.

از اوایل بهمن ماه نیز تلاشهای نمایندگان مجلس سنای آمریکا برای تصویب تحریمهای بیشتر علیه ایران متوقف شده است.

دور تازه مذاکرات هسته ای کشورهای 5+1 با ایران هفته آینده (29 بهمن ماه) در وین پایتخت اتریش برگزار می شود.