حمایت سعودی از اقدام آلمان در درج نام حزب الله در لیست سازمان‌های «تروریستی»

0
256

وزارت خارجه پادشاهی عربی سعودی پنج‌شنبه 30آوریل 2020 از اقدام آلمان در درج نام شبه‌نظامیان حزب الله در لیست سازمان‌های «تروریستی» و ممنوعیت تمامی‌ فعالیت‌های حزب الله در خاک این کشور اروپایی، استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سعودی (واس) وزارت خارجه پادشاهی عربستان سعودی ضمن اشاره به اهمیت این اقدام آلمان در چارچوب مبارزه با «تروریسم» در منطقه و جهان مجددا بر ضرورت اتخاذ موضع مشابهی از سوی جامعه بین‌المللی برای حفظ امنیت و صلح بین‌المللی و دور کردن منطقه و جهان از شر عملیات‌های «تروریستی» برهم زننده امنیت و ثبات تاکید کرد.

شایان ذکر است که پادشاهی عربی سعودی سال‌ها است که حزب الله را در ردیف سازمان‌های «تروریستی» قرار داده و از سال 2015 اعمال تحریم‌هایی بر نهادها و افراد مرتبط با حزب الله را آغاز کرده است.

وزارت کشور آلمان پنجشنبه اعلام کرد، شبه نظامیان حزب الله لبنان مورد حمایت جمهوری اسلامی را به طور رسمی در فهرست سازمان‌های «تروریستی» قرار داده و از این پس تمام فعالیت‌های این گروه در آلمان ممنوع است.

همزمان با اقدام دولت آلمان در درج نام حزب الله لبنان در فهرست سازمان‌های «تروریستی»، سخنگوی وزارت کشور آلمان در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرده که «هورست زیهوفر»، وزیر کشور، فرمان ممنوعیت فعالیت حزب الله لبنان در آلمان را برای اجرا صادر کرده است.

از سویی پلیس آلمان از بامداد روز پنجشنبه بازداشت افراد مظنون به عضویت در «حزب الله لبنان» را آغاز کرد. مقامات امنیتی آلمان احتمال می‌دهند که 1050 نفر از اعضای حزب الله لبنان در آلمان مستقر هستند.

العربیه نوشت؛ آلمان پیشتر بین بازوی سیاسی و یگان‌های نظامی حزب الله لبنان که در کنار ارتش رژیم اسد در سوریه می جنگند فرق قائل می‌شد و تنها نظامیان و فرماندهان حزب الله را تحریم کرده بود اما اکنون تمام سازمان حزب الله را ممنوع و در فهرست گروه‌های «تروریستی» قرار داده است.