حمایت آمریکا از کانادا برای قراردادن سپاه در فهرست تروریستی

0
237

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا از مصوبه مجلس عوام کانادا برای قرار دادن سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در فهرست تروریستی استقبال کرد. او در توئیتر خود نوشت که کشورش از کانادا حمایت می‌کند.

مایک پمپئو در یک توییتر نوشت که ایالات متحده از تصمیم کانادا در محکوم کردن جمهوری اسلامی به خاطر پشتیبانی از تروریسم و همچنین قراردادن سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی استقبال و حمایت می‌کند.

پمپئو در ادامه توئیت خود تاکید کرده است: «مردم ایران در مقابل اقدامات رژیم فاسد ایستاده‌اند و ما از آنها حمایت می‌کینم. ما از کشورهای دیگر هم می‌خواهیم که رهبران جمهوری اسلامی را مجبور به پاسخگویی کنند.»

واکنش پمپئو چهار روز بعد از مصوبه مجلس عوام کانادا ۱۲ ژوئن بود. بر اساس این مصوبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست گروه‌های تروریستی افزوده شده است.

این طرح از سوی گارنت گینویس، نماینده حزب محافظه‌کار به مجلس عوام کاناد ارائه شده بود. برخی از نمایندگان عوام “محکومیت رژیم جمهوری اسلامی و قرار گرفتن سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی را یک رای‌گیری تاریخی توصیف کردند.

به گزارش دویچه وله؛ در این طرح از اظهارات علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در مورد “نابودی اسرائیل” انتقاد شده است. این مصوبه هم‌چین خواستار آزادی تمامی شهروندان کانادایی شده که هم اکنون در زندان‌های جمهوری اسلامی به سر می‌برند.